هشدار مشاور سابق پنتاگون درخصوص اتمام ذخایر تسلیحاتی آمریکا برای جنگ اوکراین

مشاور سابق پنتاگون گفت آمریکا تقریباً تمام ذخایر تسلیحاتی خود را به اوکراین فرستاده است.

داگلاس مک گرگور، مشاور سابق پنتاگون، در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس توضیح داد که جنگ در اوکراین موجب اتمام ذخایر نظامی آمریکا شده است.

مک گرگور گفت: «تقریباً تمام تجهیزات نظامی، سامانه‌های تسلیحاتی و مهمات خود را به اوکراین فرستاده‌ایم. برای ما چیز زیادی باقی نمانده است.»

پیش از این مک گرگور گفته بود که ارتش اوکراین به دلیل فرار بالای سربازان در آستانه سقوط است. همچنین فرماندهان اوکراینی به دلیل ناتوانی در تخلیه مجروحان، به همراه کل واحد‌ها تسلیم ارتش روسیه شدند.

در همین زمینه، آریستوویچ، مشاور سابق دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: پیروزی نیرو‌های اوکراینی در میدان نبرد غیرممکن است، به‌ویژه که غرب قادر به تهیه سلاح برای مقابله با روسیه نیست.

آریستوویچ تاکید کرد که غرب امکان ندارد به اوکراین تسلیحات به مقدار کافی بدهد و خاطرنشان کرد که «اتحادیه اروپا به سادگی این سلاح‌ها را در اختیار ندارد.»

مسکو بار‌ها اعلام کرده است که کمک‌های نظامی غرب برای اوکراین نویدبخش نیست و تنها درگیری را طولانی‌تر می‌کند.

پیشتر اعلام شد بر اساس رتبه بندی جدید دیفنس نیوز از ۱۰۰ شرکت برتر تسلیحاتی در جهان، سازندگان تسلیحات آمریکایی همچنان بر صنعت تسلیحات جهانی تسلط دارند و چهار شرکت مستقر در آمریکا در لیست پنج پیمانکار برتر نظامی جهان قرار دارند. طبق گزارش این پایگاه در سال ۲۰۲۲، پنج پیمانکار بزرگ تسلیحاتی آمریکا ۱۹۶ میلیارد دلار درآمد نظامی داشتند. لاکهید مارتین بر سایر شرکت‌های ساخت سلاح‌های جنگی پیشی گرفته بود و مجموع درآمد نظامی آن در سال گذشته حدود ۶۳ میلیارد دلار بود. RTX که قبلاً با نام Raytheon Technologies شناخته می‌شد، در رتبه دوم قرار داشت و در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۴۰ میلیارد دلار درآمد داشت. تا سال ۲۰۲۶، این مبلغ ممکن است با تحویل تسلیحات به اوکراین و تسلیح مجدد در اروپا با بیش از ۲۰ درصد افزایش به ۵۵۴ میلیارد دلار برسد. تخمین زده می‌شود که پیمانکاران نظامی غربی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶ درآمد خود را ۱۵۰ میلیارد دلار یا ۳۷ درصد افزایش خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار