ثبت آخرین نشانی الزامی است

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: مطابق قانون همه افراد مکلف هستند، آخرین نشانی خود را ثبت کنند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مطابق قانون الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی، همه افراد مکلف هستند حداکثر بیست روز بعد از جا به جایی، چه اقامتگاه جدید آنان ملکی باشد چه استیجاری، نشانی اقامتگاه جدید خود و اعضای خانواده را به سازمان ثبت احوال اعلام کنند.

سعید احمدی ادامه داد: برای ثبت آخرین نشانی نیازی به مراجعه حضوری به ادارات ثبت احوال نیست و درگاه اینترنتی سازمان ثبت احوال به نشانی ncr.ir و یا سامانه الکترونیکی سهیم به نشانی sabteahval.sahim.ir جهت درج تغییرات نشانی در خدمت هم استانی‌های عزیز می‌باشد.

وی با بیان اینکه تغییر نشانی از طریق درگاه مذکور به سادگی، رایگان و با صرف چند دقیقه زمان، امکان پذیر می‌باشد، افزود: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، کلیه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و موسسات و نهاد‌های عمومی غیر دولتی مکلف به استفاده از خدمت (سرویس) نشانی ثبت احوال هستند، بنابراین ملاک ارائه خدمات در دستگاه‌ها و بخش‌های عمومی غیردولتی آخرین آدرس ثبت شده در سامانه و پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور می‌باشد.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی می گوید: توصیه می‌شود هم استانی‌های عزیز برای دریافت خدمات بهتر از دولت، نسبت به ثبت تغییرات نشانی خود اقدام نمایند.

انباشت بیش از ۳۹ هزار قطعه کارت هوشمند ملی

مدیرکل استان در ادامه با اشاره به ثبت نام بیش از ۹۸ درصد جمعیت واجد شرایط استان برای کارت هوشمند ملی و تحویل بیش از ۹۵ درصد کارت‌های ثبت نام شده به متقاضیان محترم گفتند: با توجه به انباشت بیش از ۳۹ هزار قطعه کارت هوشمند ملی در ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان سطح استان از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌گردد با استفاده از کد دستوری #۶۰۹۰*۴* از آخرین وضعیت کارت هوشمند ملی خود مطلع و در اسرع وقت نسبت به تحویل آن اقدام نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.