گشایش نمایشگاه «کوچه‌های بنی هاشم» در ارومیه

در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم در ارومیه گشایش یافت.

در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم با حضور پرشور شهروندان روز یکشنبه در ارومیه گشایش یافت.

در نمایشگاه کوچه‌های بنی هاشم که بیشترین استقبال را در طول سال‌های برگزاری در ارومیه داشته، صحنه‌ها و وقایع شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، واقعه غدیرخم، منزل دخت نبی مکرم اسلام (ص) و صحنه‌های مختلف دیگر شبیه سازی و درمعرض دید عموم قرار گرفته است.

این نمایشگاه تا ۲۹ آذرماه در خیابان امام خمینی (ره) ارومیه برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: عقلانیت و عدالت در وجود حضرت فاطمه (س) به اوج رسید و این بانوی بزرگوار از مصونیت کامل برخوردار بودند.

حجت الاسلام منصور امامی با بیان اینکه عدالت ورزی بُعد دیگر شخصیت حضرت فاطمه (س) است، افزود: او عدالت مجسم است و در سن ۱۸ سالگی به مرتبه‌ای دست یافت که بزرگان و عالمان بدان دست می‌یابند.

این مقام مسئول اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س)، این شخصیت والامقام معجزه و نعمتی است که خداوند بر ما منت گذاشته و عطا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تضعیف لطافت زنان در جامعه موجب پرورش ددمنش‌هایی نظیر صهیونیست‌ها می‌شود، اظهار کرد: جامعه لیبرال سرمایه داری، زن را به کالا تبدیل کرده و از آن در جهت منافع خود استفاده می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: اگر لطافت زنانه از زن گرفته شود، خانه خالی از لطافت شده و جای آن را خشونت می‌گیرد.

حجت الاسلام امامی به آزار و خشونت زنان در کشور‌های مدعی حقوق زن اشاره کرد و گفت: امروز دراین کشور‌ها بالاترین آزار و خشونت علیه زنان صورت می‌گیرد.

وی افزود: دشمن امروز زن و کانون خانواده را نشانه گرفته، چون می‌خواهد ستون جامعه را نابود کند.

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مرثیه سرایی در رثای حضرت فاطمه زهرا (س) و ذکر مصیبت‌های روز‌های پایانی حیات حضرت پرداختند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.