معاون استاندار سمنان:

سمنان جزو ۶ استان پیشرو کشور در اقتصاد دیجیتال است

صادقی گفت: سمنان جزو ۶ استان پیشرو کشور در زمینه اقتصاد دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ است.

محمدرضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان  در همایش سه روزه «بوت کمپ بازی‌سازی» در پارک اقتصاد دیجیتال سمنان، افزود: فضای مجازی ظرفیتی ارزشمند برای درآمدزایی است و ارتقای سواد رسانه‌ای لازمه استفاده از این ظرفیت برای رونق اقتصادی است.

معاون استاندار: سمنان جزو ۶ استان پیشرو کشور در اقتصاد دیجیتال است

وی با بیان اینکه آینده اقتصاد در حوزه اقتصاد دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ است، افزود: مخاطب‌شناسی لازمه موفقیت در اقتصاد دیجیتال است که باید مدنظر باشد.

چشم‌انداز دومین استان شدن در توسعه فیبر نوری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: اجرای ۴۵۰ کیلومتر فیبر نوری در این استان در دست انجام است و بهار ۱۴۰۳ سمنان دومین استان کشور از لحاظ توسعه زیرساخت فیبر نوری بعد از تهران خواهد بود.

وی تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه افزایش بهره‌وری، افزود: پنج درصد از افزایش بهره‌وری در کشاورزی با فعالیت مبتنی بر اینترنت اشیا محقق خواهد شد و باید این مساله در استان سمنان مورد توجه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت معدنی استان، بیان کرد: دیجیتال مارکتینگ در این حوزه با توجه به استعداد‌های استان می‌تواند موثر باشد.

صادقی با بیان اینکه دریا زمینه مناسبی برای توسعه اقتصاد است که استان سمنان از دریا بی‌بهره است، افزود: این استان به دلیل نداشتن رود دایمی برای کشاورزی نیز مناسب نیست، اما با توجه به برخورداری از سرمایه نیروی انسانی دانش آموخته، ظرفیت خوبی در توسعه اقتصاد دیجیتال دارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، اقتصاد دیجیتال (Digital economy) به یک اقتصاد مبتنی بر فناوری‌های محاسبات دیجیتال اشاره دارد. همچنین این مفهوم به عنوان «انجام دادن فعالیت‌های اقتصادی از طریق بازار‌هایی مبتنی بر اینترنت و شبکه گسترده جهانی» در نظر گرفته شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار