وزیر کشور از دستاوردهای دانش‌بنیان استان سمنان بازدید کرد

وزیر کشور روز پنجشنبه در برنامه سفر یک روزه به استان سمنان، از دستاوردهای دانش‌بنیان این استان در نمایشگاهی در شاهرود بازدید کرد.

وحیدی امروز پس از بهره برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک فدک، از محصولات فناور شرکت های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود بازدید و رونمایی کرد.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان در نشستی با حضور وزیر کشور در جریان این بازدید گفت: ۳۵ پردیس تخصصی در پارک های علم و فناوری کشور وجود دارد که سه پردیس در استان سمنان قرار دارد و سه پردیس پارک علم و فناوری استان سمنان شامل پردیس های سلامت، کشاورزی و اقتصاد دیجیتال است.

محسن نظری تاکید کرد: یکی از رویکردهای فعالیت پردیس اقتصاد دیجیتال پارک علم و فناوری استان سمنان در زمینه تولید محتوا است که از منویات مورد تاکید مقام معظم رهبری محسوب می شود.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان ادامه داد: پردیس اقتصاد دیجیتال چهار بلوکه است و ۱۰ استادیوم برای آن در دست اقدام است تا تولید محتوای دیجیتال داشته باشد که انیمیشن و بازی شامل آن می شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ شرکت فناوری و های‌تِک حوزه محتوا و هوش مصنوعی در استان سمنان وجود دارد، افزود: ظرفیت شرکت های دانش بنیان در استان سمنان در سطح ملی است.

نظری تاکید کرد: پارک علم و فناوری استان سمنان ۴۹۰ واحد فناور دارد که ۱۱۰ واحد دانش بنیان هستند که بالغ بر ۱۰۰ واحد در شاهرود قرار دارند.

وی میزان فروش واحدهای دانش بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان را در مجموع ۲۱ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، علی اصغر فانی نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود و جمعی از مدیران استان سمنان و شهرستان شاهرود در این آیین حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.