افتتاح نخستین مرکز تخصصی نفس آذربایجان غربی

با هدف پیشگیری از سقط جنین، نخستین مرکز تخصصی نفس در کلینیک تدبیر ارومیه افتتاح شد.

مسئول مرکز نفس استان آذربایجان‌غربی در مراسم گشایش این مرکز گفت: مرکز مردمی نفس با هدف پیشگیری و آگاهی بخشی در زمینه سقط، در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان افتتاح شد.

مریم ناظمی اظهار کرد: مرکز مردمی نفس طرحی کشوری است که کار خود را با محوریت سه حوزه فرهنگ‌سازی، شناسایی و حمایت برای عموم جامعه آغاز کرده است.

وی بیان کرد: به همت گروه‌های مردمی جمعیت و دانشکده علوم پزشکی استان مرکز مردمی «نفس» (نجات فرزندان سقط) اولین مرکز مردمی با هدف پیشگیری و آگاهی بخشی در زمینه سقط، در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان‌های استان افتتاح شد.

مسئول مرکز نفس استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این مرکز بنا دارد از طریق ارتباط گرفتن با مادرانی که به هر دلیل و یا مشکل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تصمیم به سقط دارند، از آنان حمایت کنند و خانواده‌ها از کمک‌های این مرکز با وجود کارشناسان خبره در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: بنابراین باید با فرهنگ‌سازی مردم را نسبت به این اتفاق شوم و فعل حرام و رفتار نادرست، آگاه کرد و عواقب شرعی، قانونی، اجتماعی و خانوادگی آن را برای مردم گوشزد کرد تا روند این اتفاق در کشور معکوس شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.