مادورو: پیروزی «خاویر میلی» پیروزی نئونازی است

رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد پیروزی خاویر میلی در آرژانتین پیروزی راست افراطی نئونازی است.

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، انتخاب خاویر میلی، لیبرال افراطی به عنوان رئیس جمهور آرژانتین را پیروزی راست افراطی نئونازی در این کشور آمریکای لاتین دانست.

به گزارش النشره، مادورو در تلویزیون دولتی گفت که راست افراطی نئونازی در آرژانتین پیروز شده است. او در ادامه افزود: ما به آرژانتینی‌ها می‌گوییم شما انتخاب کرده‌اید، اما ما سکوت نمی‌کنیم، زیرا ورود یک جناح راست افراطی با یک پروژه استعماری تهدید بزرگی است.

او معتقد است که رئیس جمهور منتخب آرژانتین «در برابر امپریالیسم آمریکای شمالی زانو زد». رئیس جمهور ونزوئلا همچنین همتای آرژانتینی آینده خود را متهم کرد که به دنبال ادامه پروژه دیکتاتوری است که در دهه ۱۹۷۰ در آرژانتین، شیلی و اروگوئه رخ داد.

مادورو اعلام کرد که میلی می‌خواهد پروژه نئولیبرالی افراطی را که غربی‌ها آن را لیبرال توصیف کردند و در دهه ۱۹۷۰ با کودتا‌های (آگوستو) پینوشه در شیلی، (خورخه) ویدلا در آرژانتین و کودتا در اروگوئه، خود را به قاره تحمیل کردند، دوباره به آمریکای لاتین تحمیل کند.  

خاویر میلی، سیاستمدار راست افراطی که مبتکر تغییرات بنیادین در اقتصاد و حوزه اجتماعی آرژانتین است، روز گذشته بر اساس شمارش ۸۶.۵۹ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد. نه تنها در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی باید انتظار تغییرات اساسی را داشت از نظر سیاست خارجی، میلی قصد دارد بر همکاری با آمریکا و رژیم صهیونیستی تمرکز کند و در عین حال روابط خود را با شرکای تجاری اصلی آرژانتین متوقف سازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاووس
۰۴:۱۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۲
مادورو میگه خاویر میلی دیکتاتوره؟ خب بیا تو کشور خودت رفراندوم برگزار کن بجای سرکوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
آرژانتینی = حیوون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
مثل اینکه آرژانتینی هام یه چیزیشون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۲
از همین حالا باید دمش رو قیچی کرد
آخرین اخبار