درخواست عفو بین‌الملل از دادگاه بین‌المللی کیفری پیرامون جنایات جنگی اسرائیل

عفو بین‌الملل از دادگاه بین‌المللی کیفری خواست تحقیقات پیرامون جنایات جنگی رخ داده در غزه را آغاز کند.

با گذشت شمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی از مرز ۱۳ هزار نفر و سکوت کشور‌های غربی در برابر کشتار غیرنظامیان، اکنون نهاد‌های بین الملل به دنبال اعمال فشار بر اسرائیل به منظور پایان بخشیدن به نسل کشی فلسطینیان هستند. 

به گزارش الجزیره، سازمان عفو بین الملل امروز (دوشنبه) از دادگاه بین المللی کیفری خواست تحقیقات خود را پیرامون کشتار فلسطینیان در حملات اسرائیل آغاز کنند. 

در گزارش این نهاد آمده است: دو حمله هوایی ماه گذشته اسرائیل که منجر به کشته شدن ۴۶ غیرنظامی فلسطینی شد در حقیقت حملات آشکار و مستقیم به غیرنظامیان یا اهداف غیرنظامی بودند که باید به عنوان جنایات جنگی مورد بررسی قرار گیرند. 

منظور سازمان عفو بین الملل از این دو حمله، حملات رژیم صهیونیستی به کلیسای سنت پورفیروس در ۱۹ اکتبر و اردوگاه آوارگان ناصرات چند روز پس از این حادثه است. 

اریکا گوارا روساس، مدیر تحقیقات جهانی سازمان عفو بین الملل در این باره خاطرنشان کرد: این حملات خونین و غیرقانونی بخشی از مستنداتی است که نشان می‌دهد غیرنظامیان فلسطینی چگونه تحت تاثیر حملات اسرائیل قرار می‌گیرند. ما از دادگاه بین المللی کیفری خواستار پیگیری و انجام تحقیقات پیرامون این جنایات بر اساس قوانین جنگی و بین المللی هستیم. 

در خبری دیگر، سازمان بهداشت جهانی از رسیدن ۲۸ نوزاد نارس از غزه به بیمارستان‌های مصر خبر داد. با این حال، این نهاد اعلام کرد ۳ نوزاد نارس همچنان در جنوب غزه باقی مانده و در حال دریافت خدمات پزشکی هستند. این نوزادان اکنون با مشکلات عفونتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار