چین خواستار همکاری بین‌المللی برای بازگرداندن صلح به غزه شد

وزیر خارجه چین و چهار کشور عربی و اسلامی طی جلسه‌ای در پکن خواستار برقراری آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شدند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در برابر هیاتی متشکل از وزرای خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین و چهار کشور عربی و مسلمان اعلام کرد که جامعه بین المللی باید اقدامات فوری برای توقف فاجعه انسانی در حال وقوع در غزه انجام دهد و گفت: «برای آرام کردن سریع اوضاع در غزه و بازگرداندن صلح در خاورمیانه در اسرع وقت بیایید با هم کار کنیم.»

براساس گزارش النشره، او با اشاره به اینکه فاجعه انسانی در غزه در حال رخ دادن است، خاطرنشان کرد: وضعیت غزه همه کشور‌های جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و اصل خیر و شر و اصول اولیه بشریت را مورد بازنگری قرار می‌دهد. جامعه بین المللی باید فورا وارد عمل شود و اقدامات موثری برای جلوگیری از گسترش این فاجعه انجام دهد.

وانگ تاکید کرد که چین دوست و شریک خوبی برای کشور‌های عربی و اسلامی است. وزیر خارجه چین افزود: «ما همواره قاطعانه از حقوق و منافع مشروع کشور‌های عربی و اسلامی دفاع و همواره از تلاش‌های مردم فلسطین برای احیای حقوق و منافع مشروع ملی حمایت کرده‌ایم.»

وانگ افزود که پکن به طور کامل از فراخوان برای راه حل دو کشوری که توسط اجلاس سران کشور‌های عربی که اخیرا در ریاض برای پایان دادن به مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین برگزار شد، حمایت می‌کند.  

 فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان امروز دوشنبه در دیدار وزیر امور خارجه چین با وزرای کشور‌های عربی و اسلامی گفت که جامعه جهانی باید مسئولیت توقف اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را بر عهده بگیرد. وزیر خارجه عربستان سعودی از پکن خواست آتش بس فوری در غزه و افزایش کمک‌های بشردوستانه انجام بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۲
چین جان خسته نباشی چرا کمک نمیدی حق وتو را از غربیها بگیری تمام ملتها بپا خواسته و همه دنبال ابر قدرت عدالتخواه میگردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۲
چرا اسرائیل با داشتن تعداد بسیار بالای اسیر فلسطینی تن به مبادله اسرا نداد در حالیکه اینکار منطقی و راحترین روش برای آزادی اسرا بود و حتی نیاز به بمباران و نسل کشی کودکان همراه با فشار افکار عمومی جهانی و یا جنگ زمینی با ریسک و تلفات نیروی نظامی اسرائیل نبود ؟؟ واقعا علت انتخاب گزینه های پر ریسک تر اسرائیل برای چه چیز بوده است درحالیکه گزینه های ساده تر و با تبعات کمتر برای آنها وجود داشته است؟؟ آیا مشکل مدیریت بحران و ارزیابی غلط جنگ سالاران اسرائیل بوده یا موضوع دیگری وجود دارد؟؟
آخرین اخبار