قطب الدین صادقی:

پیوند فرهنگی برروی برابری و یکسانی بنا شده است

نویسنده و کارگردان برجسته کشور گفت: بر خلاف پیوند اقتصادی و سیاسی، پیوند فرهنگی برروی برابری و یکسانی بنا شده و همیشه پیامی را به کشور‌های دیگر می‌ رساند.

قطب الدین صادقی از مفاخر کُرد و داور پنجمین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه شامگاه پنجشنبه در اختتامیه پنجمین جشنواره سراسری هه لپه رکی بانه با اشاره به اینکه از سال ۱۹۷۰ رقابت از جشنواره‌های دنیا حذف شده است، اظهار کرد: بزرگترین جشنواره‌های دنیا دیگر رقابتی نیست و همین که گروهی یا افرادی در جشنواره‌ای شرکت می‌کنند مایه فخر و مباهات است.

 وی اضافه کرد: هنر‌های تئاتر و هه لپه رکی کار سیاسی و اقتصادی نیست بلکه صرفا فرهنگی است.

صادقی یکی از بزرگترین مسئله‌های بشر امروز رو عدم توجه به همدیگر دانست و گفت: بیشتر از هر زمانی دیگری نیاز به همدلی و همفکری داریم.

وی یادآور شد: بر خلاف پیوند اقتصادی و سیاسی پیوند فرهنگی برروی برابری و یکسانی بنا شده و همیشه پیامی را آراسته کشور‌های دیگر می‌کند.

صادقی با اشاره به اینکه بخش زیادی از جمعیت ایران را جوانان و نوجوانان تشکیل داده است، گفت: این قشر نیازمند امید و انگیزه هستند و باید فضای شادی و نشاط را برای آن‌ها ایجاد کرد و این مهم هم از طریق برگزاری جشنواره‌ها امکان پذیر است.


بیشتر بخوانید


نخستین جشنواره عکاسی هه لپه رکی بانه هم همزمان با پنجمین دوره جشنواره سراسری هه لپه رکی در این شهر برگزار شد و داوری این بخش را هم ادریس خسروی زاده، لقمان رحیمی و جمشید فرجوند فردا برعهده داشتند.

پنجمین دوره جشنواره هه لپه رکی بانه از روز سه شنبه ۲۳ آبان آغاز شد و شامگاه پنجشنبه به کار خود پایان داد و در این مدت ۱۳ گروه راه یافته به مرحله نهایی این رویداد فرهنگی و هنری باهم به رقابت پرداختند.

این دوره از جشنواره هم به صورت رقابتی برگزار شد.

قطب الدین صادقی، احمد توکلی، عطا روشن زاده، رهبر کردستانی و حسین احمدی داوران این دوره از جشنواره بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.