ششمین جشنواره هەلپەرکی بانه در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سال آینده ششمین دوره جشنواره هەلپەرکی بانه در سطح بین المللی برگزار خواهد شد.

علی اصغر دریایی شامگاه پنجشنبه در اختتامیه پنجمین دوره جشنواره سراسری هەلپەرکی بانه اظهار کرد: توسعه هنر در شهر بانه از رسالت‌های ماست که در این راستا برنامه‌های فرهنگی و هنری زیادی تدارک دیده شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بین اینکه کردستان دارای مشاهیر و مفاخر فراوانی است، گفت: یکی از این بزرگان دکتر قطب الدین صادقی است که وجود او برای همه ما مایه افتخار است.

وی افزود: با اجرای جشنواره‌های فرهنگی و هنری، روایتی زیبا و فاخر از استان کردستان در حال مخابره شدن به دنیا است.

دریایی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین نعمت‌ها را امنیت خواند و گفت: افزون بر سه هزار نفر در کارناوال‌های شادی بدون هیچ مسئله‌ای شرکت می‌کنند و این بیانگر وجود امنیت در منطقه ما است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه فاجعه انسانی امروز در حال رخ دادن است، گفت: هنرمندان ما رسالت دارند با ابزار هنر خود مظلومیت مردم غزه را بخوبی نشان دهند.

وی اعلام کرد: سال آینده ششمین دوره جشنواره هەلپەرکی بانه در سطح بین المللی برگزار خواهد شد و دبیرخانه دائمی این رویداد هم به زودی ایجاد می‌شود.

در ادامه این مراسم از پوستر ششمین دوره جشنواره هەلپەرکی بانه رونمایی شد.

پنجمین دوره جشنواره هەلپەرکی بانه از روز سه شنبه ۲۳ آبان آغاز شد و شامگاه پنجشنبه به کار خود پایان داد و در این مدت ۱۳ گروه راه یافته به مرحله نهایی این رویداد فرهنگی و هنری باهم به رقابت پرداختند.

این دوره از جشنواره هم به صورت رقابتی برگزار شد و داوران آن هم متشکل از قطب الدین صادقی، احمد توکلی، عطا روشن زاده، رهبر کردستانی و حسین احمدی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.