اردوغان برای اولین بار در ۴ سال گذشته به آلمان سفر می‌کند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه باهدف رایزنی درباره جنگ غزه برای اولین بار طی ۴ سال گذشته به آلمان سفر می‌کند.

اردوغان در این سفر با همتای آلمانی خود فرانک والتر اشتاین مایر و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان دیدار خواهد کرد. موضوع جنگ در نوار غزه در جریان مذاکرات مطرح خواهد شد؛ موضوعی که به نظر می‌رسد آنکارا و برلین دیدگاه‌های متفاوتی درباره آن دارند. 

اردوغان در ۲۱ نوامبر نیز برای گفتگو‌های رسمی با عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر و ریاست مشترک نشست شورای همکاری راهبردی ترکیه و الجزایر به الجزیره سفر خواهد کرد. در این سفر نیز مذاکرات بر تحولات جنگ اسرائیل علیه غزه متمرکز خواهد بود.

پیشتر اعلام شد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران روز ۲۸ نوامبر در سفری رسمی به آنکارا پایتخت ترکیه با اردوغان همتای ترک خود درباره جنگ اسرائیل علیه غزه گفتگو خواهد کرد.

اردوغان در سخنرانی ضد صهیونیستی دیروز خود در پارلمان ترکیه از نتانیاهو خواست نهایتا به این پرسش که رژیم صهیونیستی دارای تسلیحات هسته‌ای هست یا نه پاسخ شفاف دهد که این اظهارات واکنش سران صهیونیست را به دنبال داشت.

رئیس جمهور ترکیه همچنین دیروز به عیادت بیماران فلسطینی که در پایتخت ترکیه بستری شده‌اند، رفت. این بیماران مبتلا به سرطان بودند و همزمان با بسته شدن بسیاری از بیمارستان‌های غزه، از فلسطین به ترکیه منتقل شده و برای مداوا در بیمارستان «بیلکنت» شهر آنکارا بستری شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار