معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد؛

مدیریت منابع آبی ضامن حیات تالاب‌های کشور است

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مدیریت منابع آبی ضامن حیات و پویایی تالاب‌های کشور است و باید در این خصوص طرح‌های زیست محیطی به درستی اجرا شود.

آقای ذوالجودی در بازدید از تالاب قره قشلاق در شهرستان بناب بر تامین حقابه تالاب‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و بارش‌های سال‌های اخیر و خشکسالی ها اهمیت حفاظت و تامین حقابه تالاب‌ها بسیار مهم و حیاتی است.

وی نخستین و مهمترین چالش تهدید کننده تالاب‌های کشور را تامین نشدن نیاز آبی محیط زیستی اعلام کرد و افزود: به طور تقریبی تمام تالاب‌ها در پایین دست منابع تغذیه‌کننده خود یعنی رودخانه‌ها قرار دارند که همین موضوع لزوم مدیریت درست آبی در مناطق مختلف کشور را اجتناب ناپذیر می‌کند.

آقای ذوالجودی ادامه داد: بر همین اساس تامین و تخصیص نیاز محیط زیستی تالاب‌ها از منابع بالادست همچون رودخانه‌ها، مدیریت درست آب در بخش‌های مختلف همچون کشاورزی و صنعت از ضرورت‌های انکارناپذیر حفاظت از تالاب‌ها است.

وی توجه به زیرساخت‌ها و اقدامات عملی در حوضه تالاب، تلاش برای رفع چالش‌های موجود و تعریف و تدوین برنامه‌های مدنظر برای بهبود وضعیت تالاب‌های کشور و آذربایجان شرقی را از جمله راهکار‌های سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد.

آقای ذوالجودی ایجاد زیرساخت‌های جدید تجهیز شده در تالاب قره قشلاق همچون پاسگاه‌های جدید را مثبت ارزیابی و بر لزوم تکمیل آن‌ها تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار