احیای تالاب قوریگل نیازمند بودجه ملی

فرماندار شهرستان بستان آباد گفت: اعتبارات شهرستان جوابگوی احیای تالاب بین المللی قوریگل نیست و نیازمند بودجه ملی هستیم.

آقای توری با اشاره به تبعات تلخ خشک شدن  تالاب قوریگل برای منطقه بستان آباد و استان آذربایجان شرقی گفت: احیای تالاب و تثبیت حقابه آن بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در حالیکه کل بودجه شهرستان برای سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۱۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: برای احیای تالاب در مدت زمان کوتاه به بودجه و اعتبار ملی نیاز است که امیدواریم مسئولان استانی و کشوری تصمیمات و اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار بستان آباد در ادامه با گلایه از وضعیت بهداشت، درمان و بیمارستان شهرستان گفت: با توجه به مطالبه جدی مردم وضعیت جغرافیایی ویژه و حساس شهرستان تحول در خدمات بهداشت و درمان نیاز به اقدامات فوری دارد.

آقای توری مشکل انرژی در شهرستان را یادآور شد و گفت: در حال حاضر در کنار مشکل تامین آب در تامین برق صنایع نیز مشکل داریم که نیازمند افزایش تولید و مدیریت مصرف در شهرستان و نقش آفرینی رسانه‌ها در فرهنگ سازی هستیم.

وی اعلام کرد: در جلسه‌ای که اخیرا به همراه نماینده شهرستان با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد مشکل زیست محیطی پروژه انتقال آب سد کلقان برای مصرف شرب مردم شهر و روستا‌های شهرستان حل و به زودی عملیات اجرایی آغاز خواهد شد به طوریکه آب شرب پایدار شهرستان تا دوسال آینده از سد کلقان تامین خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.