سفیر اسرائیل «عکاسان خبری» را تهدید به مرگ کرد

سفیر تل‌آویو در سازمان ملل تهدید کرد آن دسته از عکاسان خبری را که عملیات «طوفان الاقصی» به مواضع اسرائیل را ثبت کردند، از بین خواهد برد.

«دنی دانون» هفدهمین نماینده دائم تل‌آویو در سازمان ملل آن‌دسته از خبرنگارانی را که آغاز عملیات «طوفان الاقصی» حماس به مواضع اسرائیل را ثبت کردند، تهدید به مرگ کرد.

دانون در پیامی تهدیدآمیز در صفحه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: «سازمان امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد که تمامی شرکت‌کنندگان در قتل‌عام هفتم اکتبر (شنبه ۱۵ مهر ماه) را از بین خواهد برد».

وی سپس به عکاسان خبری که این لحظه را به ثبت رساندند گفت: «"عکاسان خبری" که در ثبت این حمله مشارکت داشتند، به این فهرست اضافه خواهند شد».

صبح روز شنبه ۱۵ مهر ماه بود که بعد از انتشار خبر‌ها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف اراضی فلسطین اشغالی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان و هتک حرمت مسجدالاقصی خبر داد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی اعلام «وضعیت جنگی» کرد و با بیان این‌که «در وضعیت جنگی قرار داریم» گفت که ارتش اسرائیل در جنگ با حماس پیروز خواهد شد.

۳۶ روز از آغاز دور جدید جنگ بین فلسطینیان و تل‌آویو می‌گذرد و ۱۱ هزار و ۷۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۲۷ هزار و ۴۹۰ نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند که از بین شهدا چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

از طرف دیگر، دفتر رسانه‌ای دولت در غزه روز شنبه (چهارم نوامبر، ۱۳ آبان) و در بیست و نهمین روز از نبرد «طوفان الاقصی» اعلام کرد که تاکنون ۴۶ خبرنگار مستقر در غزه، هدف حملات ارتش اسرائیل قرار گرفته و به شهادت رسیده‌اند.

خبرگزاری آناتولی نیز هشتم نوامبر (۱۷ آبان ماه) گزارش کرد که اسرائیل از ۷ اکتبر تا به حال بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در نوار غزه را ۲۲۹ بار هدف قرار داده است و طبق داده‌های سازمان جهانی بهداشت، این حملات به مرگ ۵۰۹ نفر و زخمی ۴۴۷ نفر انجامید که در میان آن‌ها بیماران و پرسنل پزشکی وجود دارند.

کشتار غیرنظامیان در نوار غزه واکنش‌های بین‌المللی زیادی را در بین جامعه جهانی داشته است و تظاهرات‌های زیادی در پایتخت‌های اروپایی و آمریکایی و جهان اسلام برگزار شده که حامیان فلسطین خواستار توقف هرچه سریع‌تر آتش‌بس بین فلسطینیان و تل‌آویو شده‌اند.

بسیاری از متحدان غربی تل‌آویو از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه خواستار وقفه انساندوستانه در جنگ غزه شده تا بتوانند به فلسطینیان غزه امدادرسانی کنند و کمک‌های بشردوستانه را به آن‌ها برسانند و همچنین خواستار خودداری از کشتار زنان و کودکان فلسطینی شده‌اند.

با این‌حال، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز گذشته (۱۱ نوامبر، ۲۰ آبان) درخواست «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای توقف کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه را رد کرد و گفت که حماس مسئول مرگ مردم در غزه است و نباید تل‌آویو را محکوم کرد. (جزئیات بیشتر)

رئیس‌جمهور فرانسه بامداد شنبه در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه «بی‌بی‌سی» گفت که اسرائیل باید کشتن کودکان و زنان در غزه را متوقف کند.

منبع : فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار