تاکید فرماندار اسکو بر اخذ مجوز جهت هرگونه مرمت محوطه تاریخی کندوان

فرماندار شهرستان اسکو بر لزوم کسب مجوز لازم از میراث فرهنگی جهت هرگونه مرمت کران‌های تخریب شده در محدوده تاریخی کندوان تاکید کرد.

حسین فیروزی در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستای تاریخی کندوان، میزان تحمل و پذیرش گردشگر در داخل روستا را حدود ۵ هزار نفر در روز برشمرد و گفت:با توجه به ثبت جهانی گردشگری کندوان و پیش بینی افزایش ورود گردشگر به این روستا ضرورت ساماندهی و مدیریت گردشگران بر اساس استاندارد‌های لازم گردشگری بیش از پیش احساس می‌شود.

وی افزود: تاکنون در پیک‌ترین روز سال که مربوط به روز طبیعت بود حدود ۳ هزار گردشگر داخلی و خارجی وارد روستای کندوان شده و این میزان گردشگر نیاز به خدمات رفاهی و خدماتی و گردشگری مناسب و استاندارد را می‌طلبد.

وی همچنین سد معبر فروشندگان و مغازه داران روستایی، فعالیت غیر مجاز راهنمایان گردشگری در ورودی روستا، استفاده فروشندگان و مغازه داران از ورق‌های فولادی و فلزی غیر متجانس با بافت تاریخی کندوان در بازارچه برای پوشش سقف و درب مغازه‌ها و عدم رعایت اصول استاندارد پذیرش گردشگر توسط برخی فروشندگان در روستا را از جمله مشکلات پیش پای کندوان در برخورد با مسافران برشمرد و بر ضرورت آموزش روستائیان تاکید کرد.

برچسب ها: کندوان ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.