لزوم همکاری همه‌جانبه برای ثبت جهانی روستای کندوان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بر ضرورت تلاش و همکاری همه‌جانبه بخش دولتی و خصوصی برای ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان تاکید کرد.

آقای حمزه زاده در نشست بررسی مسائل و مشکلات روستای کندوان با بیان اینکه هدف غایی ما ثبت جهانی این روستای تاریخی است   گفت : اینکه کندوان همواره در تیررس توجه گردشگران قرار دارد، واقعیتی است که باید در این راستا اقدامات لازم برای ساماندهی و فراهم‌سازی زیرساخت‌های گردشگری آن انجام پذیرد.
مزیت‌های ثبت جهانی کندوان بیشتر از مکان‌های دیگر است و باید با برنامه‌های کوتاه مدت نهایت استفاده را از این موهبت طبیعی و گردشگری ببریم.
 زیباسازی کران‌ها از قبیل تعویض درب و پنجره‌های فلزی با طرح‌های سنتی و بومی، استحکام بخشی و مقاوم بخشی کران‌ها و بکارگیری خودرو‌های برقی برای انتقال مسافران از پارکینگ ورودی به داخل کندوان را از جمله اقدامات در دست مطالعه در این روستا  می باشد.

طرح اسکان جمعیت سرریز کندوان در محل جدید و جلوگیری از ساخت و ساز‌های جدید و غیرمجاز را از اولویت‌های این اداره کل در این زمینه است.

آقای حسین فیروزی فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به جایگاه جهانی روستای کندوان از لحاظ گردشگری خاطرنشان کرد: لازم است استاندارد‌های گردشگری در روستای کندوان پیاده شده و با ایجاد مراکز خدماتی و گردشگری در محیط این روستا و ارتقاء سیما و منظر روستایی، رضایتمندی در گردشگران فراهم شود.

 اولویت اول در کارگروه میراث فرهنگی این شهرستان را ساماندهی روستای کندوان از نظر تامین پارکینگ خودرویی، اصلاح ورودی روستا و پیاده روسازی  است.

لازم است در کوتاه مدت شاخص‌های مد نظر با استفاده از اصول و قوانین گردشگری در محیط این روستا اجرا شده و کندوان را به مرحله ثبت جهانی پیش ببریم.

آقای سروری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی هم بر لزوم بازنگری در طرح جامع گردشگری کندوان در قالب طرح‌های هادی تاکید کرد و گفت: در این راستا اعتبارات لازم برای اجرای این طرح تخصیص یافته و بخشی از نقشه برداری طرح نیز انجام گرفته است که با اجرای کامل این طرح شاهد توسعه و عمران روستای مذکور خواهیم بود.

کندوان در ۶۲ کیلومتری جنوب غربی تبریز یکی از زیباترین و منحصر به فردترین روستا‌های تاریخی کشور و جزو سه روستای شگفت انگیز دنیاست که سالانه حدود ٣٠٠ هزار گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.