ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی ناهنجاری‌های بدو تولد در زاهدان به کجا رسید؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی ناهنجاری‌های بدو تولد در زاهدان را امری ضروری دانست .

حبیب غزنوی ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی ناهنجاری‌های بدو تولد در زاهدان را امری ضروری دانست و بیان کرد: این دانشگاه جهت ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی ناهنجاری‌های بدو تولد حامی و همراه موسسه محکم هست؛ اما این موسسه از مدت‌ها قبل می‌توانست مراحل مطالعاتی زمین را آغاز کند که از ۶ ماه گذشته تا کنون پیگیری توسط این موسسه انجام نشده است.

وی افزود: زمین موردنیاز موسسه محکم به متراژ حدود ۶ هزار متر از محل بودجه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در منطقه آرمان شهر خریداری شده اما برای واگذاری بر اساس شیوه‌نامه‌های قانونی که ملزم به رعایت آن هستیم و باید موسسه یا فرد تحویل گیرنده اهلیتی را با کسب مجوزهایی مانند موافقت‌نامه اصولی ساخت بیمارستان به دست آورد.

وی تأکید کرد: پس از ۱۳ ماه که اقدامات و تأییدیه‌های اولیه توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صادر شده، هنوز آگهی که باید در روزنامه رسمی به چاپ می‌رسید تا امکان مجوز واگذاری زمین به موسسه قانوناً توسط دانشگاه امکان‌پذیر باشد توسط موسسه انجام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: با تمام این توصیفات پس از دستور استاندار سیستان و بلوچستان مبنی بر همکاری جهت انجام مطالعات زمین پیش از تکمیل مجوزها، حجت بر ما تمام و کاملاً امکان این امر برای موسسه فراهم بود؛ اما متأسفانه از ۶ ماه قبل تا کنون هیچ یک از نمایندگان و اعضای موسسه مستقر در زاهدان جهت پیگیری امر به دانشگاه مراجعه نکردند.

وی افزود: آنچه مبرهن است مسیر پیگیری این مساله و تأسیس بیمارستان درمان ناهنجاری‌های بدو تولد از دانشگاه می‌گذرد و نماینده این موسسه به جای حضور در صداوسیما بهتر بود به دانشگاه مراجعه می‌کردند، موسسه محکم در شرایطی به کمک سیستان و بلوچستان جهت درمان کودکان و نوزادان آمد که تأمین جراح اطفال بسیار دشوار بود، ما سپاسگزاریم و همچنان همراه این موسسه خواهیم بود.

غزنوی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر در سیستان و بلوچستان به لحاظ جراحی اطفال، پلاستیک، گوش، حلق و بینی، جراح فک و صورت که نیازهای اصلی درمان نوزادان دچار ناهنجاری‌های بدو تولد است مشکلی نداریم و به حد کفایت متخصصان حضور داشته و اتاق عمل‌های مجهز نیز وجود دارد.

وی تأکید کرد: با وجود این موضوع، موسسه محکم هر زمان که تمایل به ادامه همکاری با دانشگاه را داشته باشد ما پذیرای متخصصان این موسسه هستیم.

برخورداری سیستان و بلوچستان از جراحان ماهر فک و صورت، پلاستیک و اطفال

مدیر پرستاری و مسوول پیگیری درمان نوزادان دچار ناهنجاری بدو تولد در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در سیستان و بلوچستان به دلیل رواج ازدواج‌های فامیلی بیشترین آمار نوزادان دچار ناهنجاری‌های بدو تولد ثبت شده است.

خسروی ادامه داد: خوشبختانه در دهه ۹۰ پس از اعلام آمادگی موسسه محکم جهت درمان این نوزادان، بلافاصله دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدام به آموزش تمامی پرستاران دخیل در امر مراقبت قبل و بعد از عمل این نوزادان و همچنین تکنسین اتاق عمل و کادر بخش‌های مرتبط کرد.

وی افزود: همزمان توسعه بخش جراحی اطفال در دستور کار دانشگاه قرار گرفت و در حال حاضر از ۱۰ تخت، به ۲۲ تخت افزایش یافته که این ۱۲ تخت جدید پس از جذب نیروی پرستار، آماده بهره‌برداری است.

مدیر پرستاری و مسوول پیگیری درمان نوزادان دچار ناهنجاری بدو تولد در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه به وجود جراحان ماهر فک و صورت، جراح پلاستیک، جراح اطفال در تیم فوق‌تخصصی دانشگاه اشاره کرد و گفت: این تیم ماهر از مهر سال گذشته تا کنون بر روی ۸۰۰ نفر از نوزادان و اطفال عمل جراحی انجام دادند.

وی افزود: در کنار این تیم، گروهی از جراحان فوق‌تخصص جهت درمان شکاف کام و لب حضور دارند که تعدادی از آنان نیز پزشکان نیکوکار موسسه نجمی هستند.

خسروی با اشاره به اینکه با توجه به حضور این تیم ها خدمات به خوبی برای درمان نوزادان و اطفال در حال انجام است، تصریح کرد: آماده همکاری با تمامی پزشکان نیکوکار و نیک‌اندیش جهت خدمت به مردمان سیستان و بلوچستان هستیم.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار