سوگندی برای تمدن سازی معلمان گیلانی

برای تمدن‌سازی معلمان تازه استخدام شده گیلان سوگند یاد کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در همایش نومعلمان تمدن‌ساز که با حضور ۴۳۰ معلم تازه استخدام شده در آموزش و پرورش در مجموعه دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد، گفت: رسالت ما در انتخاب معلمان براساس شایسته‌سالاری‌ست، زیرا معتقدیم که دانش‌آموزان به‌عنوان یک ثروت در اختیار معلمان قرار می‌گیرند و معلمان باید امانتدار آن‌ها باشند. 

محمد‌حسین رمضانی با تأکید بر پیش‌نیاز‌های مهم در رسالت معلمی، افزود: خودشناسی و خودسازی دو مقوله‌ی مهم در انجام کار معلمی‌ست و معلمان می‌بایست ابتدا جایگاه خود را در دستگاه محل خدمت بشناسد تا بتواند در یک سازمان و جامعه موفق باشند.

وی با برشمردن برخی صفات نمونه معلمی در فرآیند آموزش و تربیت دانش آموزان، گفت: معلم باید هوشیار، بصیر و تحلیل‌گر باشد تا بتواند با قدرت و در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، اعتقادی، زیستی دانش آموزان را هدایت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به تدوین سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه تعلیم و تربیت کشور اشاره کرد و افزود: در دولت سیزدهم ملاک حرکت و راهبرد آموزش و پرورش اجرای نقشه سند تحول بنیادین است، چون معتقدیم همه ۱۳۲ راهکار این سند، برای رسیدن دانش آموزان به حیات طیبه است.

رییس مجمع نمایندگان استان گیلان، نیز در این همایش، دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی در جهان را از برکات نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و جایگاه تمدن‌ساز ایران را یادآور شد.

سیدعلی آقازاده افزود: در این دوره از مجلس شورای اسلامی، تعیین تکلیف نیرو‌های آموزش و پرورش، گزینش‌های قاعد‌مند و برخی ترفیعات را پیگیری کردیم که البته در آغاز راه هستیم.

اجرای سرود، پخش کلیپ و تقدیر از ۸ نومعلم خانواده شهید، همچنین تجلیل از برگزیدگان مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در پایان این همایش، ۴۳۰ نفر از تازه معلمان استخدام شده در آموزش و پرورش گیلان سوگندنامه معلمی را قرائت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.