تایید صلاحیت بیش از ۶۰ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس در هیات‌های اجرایی گیلان

صلاحیت ۴۴۶ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان تایید شد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان امروز گفت: با پایان یافتن مهلت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان داوزدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گیلان از ۶۸۵ داوطلب ۴۴۶نفر تاییدصلاحیت شدند.

جواد شفیعی ثابت افزود: براساس استعلام از مراجع ۵گانه و به استناد ماده ۶۰قانون و بررسی در محل با نظر هیات‌های اجرایی ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان ۷۶نفر صلاحیت شان تایید نشد، ۱۵۰نفر هم نداشتن احراز صلاحیت دریافت کردند.

 وی با بیان اینکه ۱۳نفر هم تا این مرحله اعلام انصراف کردند، گفت: ۶۶ درصد صلاحیت داوطلبان گیلانی برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی تایید شده است.

 مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان تصریح کرد: روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هیات‌های اجرایی به اتمام رسیده و نتایج تا فردا کتبی به داوطلبان اعلام خواهد شد.

جواد شفیعی ثابت افزود: داوطلبان معترض به تایید نشدن یا نداشتن احراز صلاحیت، ۲ روز فرصت دارند با مراجعه به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه، درخواست اعتراض کنند و فرمانداران نیز موظف به پاسخ هستند.

 وی همچنین گفت: داوطلبان معترض باید در مرحله بعدی، از ۲۳ تا ۲۶ آبان مستندات احراز صلاحیت خود را به هیات نظارت استان تحویل دهند، تا در یک بازه ۵۰ روزه، بررسی‌های دوباره انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.