درخشش دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رتبه بندی شانگهای

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رتبه بندی شانگهای رتبه اول رشته ریاضیات را در بین دانشگاه‌های کشور کسب کرد.

بر اساس آخرین نتایج اعلام شده در سال ۲۰۲۳ در قالب رتبه بندی جهانی موضوعی شانگ‌های که یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رشته ریاضیات بالاتر از تمام دانشگاه‌های کشور در رتبه ۳۰۱ تا ۴۰۰ جهان قرار گرفت.

طبق نظام رتبه‌بندی موضوعی شانگ‌های یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ چین منتشر می‌شود.

نظام رتبه‌بندی شانگ‌های در سال ۲۰۲۳ میلادی برای هفتمین سال متوالی، رتبه‌بندی جهانی موضوعات دانشگاهی (GRAS) را منتشر کرده است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد.

این رتبه بندی در سال ۲۰۲۳ در ۵۵ رشته در قالب ۵ حوزه کلی شامل حوزه مهندسی (۲۳ رشته)، حوزه علوم طبیعی (۸ رشته)، حوزه علوم زیستی (۴ رشته)، حوزه علوم پزشکی (۶رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته) صورت گرفته است.

اسامی بیش از ۱۹۰۰ دانشگاه از بین ۵۰۰۰ دانشگاه مورد بررسی از ۱۰۴ کشور و منطقه در جهان در فهرست نهایی این رتبه‌بندی قرار گرفتند که دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رشته ریاضی موفق به کسب رتبه گردیده است.

شایان ذکر است:معیار‌های مهم در این رتبه بندی شامل موارد زیر است که وزن هر یک و شرط وتویی ورود به رتبه بندی، متناسب با رشته‌های مختلف، متفاوت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
درخشش این دانشگاه در مقام حجاب و عفاف که زینت خانم حضرت فاطمه زهرا (س) الگو میشد درخشنده تر میشد. یاعلی