رئیس سابق موساد: تونل‌های غزه تله مرگ هستند

رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونستی در خصوص ورود نیرو‌های این رژیم به تونل‌های غزه هشدار داد.

ژنرال دنی یاتوم، رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونستی (موساد)، در اظهاراتی ضمن اذعان به توانایی نیرو‌های مقاومت و استراتژی جنگی بالای آن‌ها، به ارتش این رژیم درباره ورود به تونل‌های غزه هشدار داد و تأکید کرد که این تونل‌ها «تله‌های مرگ» هستند.

وی گفت: سربازان ارتش اسرائیل از ورود به تونل‌ها منع شده‌اند، این تونل‌ها تله مرگ هستند و چندین مسیر انحرافی و لایه به لایه دارند. حدود ۵۰۰ کیلومتر تونل زیرزمینی در غزه وجود دارد که برای استفاده‌های متعدد تقسیم بندی شده است.

پیش از این، آویگدور لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل بیتنو در شبکه «ایکس» نیرو‌های مقاومت را به هیولا تشبیه کرد که این تشبیه حاکی از شدت وحشت صهیونیست‌ها از نیرو‌های مقاومت است. او نوشت: در حال حاضر ۳۷ هزار هیولای انسانی در نوار غزه پرسه می‌زنند و صرف نظر از شرایط و عواقب، هیچ یک از آن‌ها نباید به مرگ طبیعی بمیرند.

اخیرا آمریکایی‌ها با آگاهی از استراتژی بالای نیروی‌های مقاومت در نبرد‌های زمینی، به نظامیان صهیونیست توصیه کردند وارد جنگ گسترده با مقاومت در غزه نشوند. آمریکا با تداوم کشتار اسرائیل علیه ساکنان غزه مخالف نیست، اما در عین حال با عملیات گسترده زمینی که در آن نظامیان اسرائیلی تلفات و خساراتی را متحمل خواهند شد به شدت مخالف است. به نظر می‌رسد که این در نتیجه مشارکت نظامیان آمریکایی در تجربه جنگی ضد تونل‌های حماس در غزه باشد.

نیرو‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه طی ۳۴ روز بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی را بیش از ۱۰ هزار نفر اعلام کرده است که بیشتر آن‌ها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند. شمار زخمی‌ها نیز بیش از ۲۶ هزار نفر و تعداد مفقودی‌ها هم نزدیک به ۵ هزار نفر می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار