توافق آنکارا و تل آویو برای انتقال مجروحان فلسطینی به ترکیه

ترکیه اعلام کرد طی توافقی با رژیم صهیونیستی گروهی از مجروحان فلسطینی را برای درمان به بیمارستان‌های ترکیه انتقال می‌دهد.

فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که برای انتقال فوری و ایمن مجروحان فلسطینی به ترکیه به منظور درمان آن‌ها توافقاتی با رژیم صهیونیستی انجام گرفته است.

کوجا گفت که با همتای اسرائیلی خود، نیتزان هوروویتز، مذاکرات مهمی انجام داده و توافق شده که بیماران فلسطینی با رعایت ایمنی کامل برای درمان به ترکیه منتقل شوند.

به گزارش نووستی، کوجا چند روز پیش تایید کرد که پس از گفتگو با خالد عبدالغفار، همتای مصری خود در مورد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم غزه، بیش از هزار بیمار و مجروح را که نیاز به درمان فوری دارند از بیمارستان‌های غزه و از طریق گذرگاه رفح به ترکیه منتقل خواهد کرد. 

سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: «فعالیت ۱۸ بیمارستان از ابتدای جنگ و در بحبوحه تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نظام سلامت در نوار غزه متوقف شده است».

یاد آور می‌شود شمار شهدای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۰۵۶۹ شهید و ۲۶۴۷۵ زخمی رسید. در اراضی اشغالی بیش از ۱۵۰۰ نفر کشته و بیش از ۵۰۰۰ نفر مجروح شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار