تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تسریع راه اندازی بلوک زایمانی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان

راه اندازی بخش بلوک زایمانی جدید بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان منجر به افزایش خدمت رسانی مناسب به مادران باردار و کاهش نرخ سزارین خواهد شد.

 حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت ضمن اشاره بر لزوم تغییرات و راه اندازی هر چه سریع تر بخش های در حال تعمیر بلوک زایمانی بیمارستان علی ابن ابیطالب علیه السلام زاهدان گفت: باید تلاش کنیم تا در راستای ترویج زایمان طبیعی و استانداردسازی اتاق های زایمان بیمارستان، این بخش هرچه سریع تر راه اندازی شود.
 
 محمدکاظم مومنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز با بیان اینکه کاهش موارد سزارین نخست زا به سبب اهمیتی که در حفظ سلامت مادر و نوزاد دارد برای نظام سلامت بسیار حائز اهمیت است گفت: بیمارستان های علی ابن ابیطالب زاهدان و رازی سراوان موفق شدند تا در بین بیمارستان های دانشگاهی و غیردانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از ۵ درصد کاهش سزارین نخست زا را در ۶ ماهه اول ۱۴۰۲ ثبت کنند.
 
وی که در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت سخن می گفت با اشاره به اینکه  دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جزو 3 دانشگاه برتر کشور در زمینه کاهش میزان سزارین نخست زا قرارگرفته است ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی اسدآباد و کاشان نیز در این لیست قرار دارند.
 
  مومنی افزود: خوشبختانه در اغلب بیمارستان های تحت پوشش، موارد سزارین نخست زا در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است و این حاصل اتخاذ رویکرد سیستمی، تعاملی و اقدامات نظارتی  متخصصین حوزه زنان و مامایی دانشگاه  در راستای اجرای قوانین جوانی جمعیت می باشد.  
 
خانم لیلا عرب نژاد رئیس اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین برنامه های  دانشگاه افزایش موارد زایمان طبیعی بدون درد در بیمارستان هاست گفت: تصمیم گیری برای شیوه انجام زایمان از چالش های مادران باردار است. انتخاب درد زایمان طبیعی و یا عوارض احتمالی سزارین دغدغه همه مادران باردار است . امروز استفاده از روش‌های بی دردی برای انجام زایمان طبیعی بدون بیهوشی در دنیا مرسوم است که انتخاب شیوه زایمان را برای مادران آسان تر نموده و منجر به تجربه خوشایند از فرایند زایمان خواهد شد.
 
وی همچنین به برنامه ریزی جهت راه اندازی مراکز تخصصی  درمان ناباروری سطح ۲ اشاره کرد و گفت: پس از اعلام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به عنوان قطب آموزش ناباروری در جنوب شرق کشور و آموزش متخصصین زنان، می توانیم به زودی مراکز تخصصی درمان ناباروری را در کلینیک عدالت زاهدان، بیمارستان ایرانمهر سراوان و بیمارستان امام خمینی (ره) خاش، راه اندازی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار