اتحادیه اروپا: کشته شدن شهروند گرجستانی به دست مرزبانان روس را محکوم می‌کنیم

بروکسل مدعی کشته شدن یک شهروند گرجی به دست مرزبانان روس در اوستیای جنوبی شد.

تلاش گرجستان برای عضویت در سازمان ناتو در سال ۲۰۰۸ در نهایت با خشم روسیه و جنگ همراه بود که باعث جدا شدن اوستیای جنوبی و آبخازیا از این کشور شد. با این حال، این منطقه همچنان دستخوش اتفاقات مختلف است.

به گزارش تله تریدر، اتحادیه اروپا امروز (سه شنبه) کشته شدن یک شهروند گرجستانی را به وسیله نیرو‌های مرزی روسیه در منطقه اوستیای جنوبی و گرجستان محکوم کرد. 

این نخستین تقابل میان دو طرف از زمان پایان یافتن جنگ در سال ۲۰۰۸ است. بروکسل می‌گوید گروه نظارتی اتحادیه اروپا در گرجستان کشته شدن این شهروند را تایید کرده است. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت یک شهروند گرجستانی در روسیه به گوش می‌رسد. 

در بیانیه این اتحادیه آمده است: حضور نظامی روسیه در منطقه اشغالی گرجستان در آبخازیا و اوستیای جنوبی نقض قوانین بین المللی است. اتحادیه اروپا تعهد خود را بر ثبات و پایان تخاصم در گرجستان اعلام کرده است و از تمامیت ارضی و استقلال این کشور حمایت می‌کند.

در همین حال، دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز در واکنش به گزارش رسانه‌های غربی اعلام کرد اطلاعی در زمینه گزارش‌ها مبنی بر جان باختن یک شهروند گرجستانی ندارد. 

وی درباره شرایط خاورمیانه نیز افزود: ما شاهد بحران بشردوستانه در غزه هستیم. روسیه همچنان به ارتباط خود با فلسطینیان، اسرائیل و مصر به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه ادامه می‌دهد، اما در حال حاضر همه چیز پیچیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
ما هم کشته شدن بیش از 10 هزار نفر از فلسطینیان مظلوم را بدست صهیونیستها و به رهبری امریکا انگلیس و فرانسه والمان را محکوم میکنیم . پس چرا اتحادیه اروپا در برابر نسل کشی غزه خفه خون گرفته است ؟؟؟؟ چرا جنایات ضد حقوق بشری صهیونیستها را نمی خواهد ببیند .
آخرین اخبار