آزادی بیش از ۴ هزار زندانی جرایم غیرعمد در اردبیل

رئیس ستاد دیه استان اردبیل گفت: این ستاد از بدو تأسیس با کمک خیرین ۴ هزار و ۴۷۲ نفر زندانی مستحقق را آزاد کرده است.

کریم اله محبوبی افزود: ستاد دیه با کمک خیرین اقدام به آزادسازی زندانیان با جرایم غیرعمد و مالی می‌کند و در استان اردبیل این ستاد از سال ۱۳۸۱ شروع به کار کرده است.

او ادامه داد: در این مدت ۴ هزار و ۴۷۲ نفر زندانی جرائم غیر عمد و مالی مستحقق با کل بدهی ۶۷۳ میلیارد تومان آزادسازی شده است.

رئیس ستاد دیه استان اردبیل با بیان اینکه طبق رویکرد جدید در ستاد دیه استان اردبیل، برخی از زندانی‌های نیازمند با مشاوره مددکاری و اجتماعی از زندان‌های استان بدون پرداخت مبلغ آزاد شدند، افزود: در سال جاری ۵۹ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با این روش آزاد شدند و امیدواریم این رویکرد تقویت شود.

محبوبی از برگزاری جشن‌های گلریزان و انجام پویش‌های فضای مجازی برای آزادسازی زندانیان خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۳۸ نفر زندانی غیرعمدمالی با مبلغ محکومیت ۱۶۶ میلیارد تومان آزاد شدند.

او اضافه کرد: بیش از ۱۵ میلیارد تومان از بدهی مالی زندانیان گذشت و بخشش از سوی شکات انجام شده و بیش از ۱۲۹ میلیارد تومان اعساریه به تقسیط برای آزادی زندانیان جرایم مالی صادر شده است.

رئیس ستاد دیه استان اردبیل تصریح کرد: در جلسات هیأت امناء ستاد دیه، خانواده‌های زندانیان و شکات آن‌ها رودررو می‌شوند و بعد از محرز شدن اظهاراتشان و مصوبات برای کمک ستاد دیه به آن‌ها صادر میشود.

محبوبی اظهار کرد: برای آزادی هر زندانی مستحقق نیازمند کمک مردم استان هستیم و امیدواریم با مساعدت خیرین شاهد آزادسازی و حضور زندانیان در آغوش خانواده هایشان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.