عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

کسانی که برای ایران اشک تمساح می‌ریختند، هزاران زندگی را در غزه خفه کرده‌اند

جلیلی گفت: دانش‌آموزان باید مدعیان امنیت جهان را بشناسند، کسانی که برای ایران اشک تمساح می‌ریختند را ببینند که چگونه هزاران زندگی را در غزه خفه کرده‌اند.

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی صبح امروز در میان جمعی از دانش‌آموزان کرمانی، نوجوانان و جوانان را سرمایه‌ها و ظرفیت‌های کشور خواند و گفت: ما ثروت‌های زیادی داریم که منابع و معادن گوناگون را در بر می‌گیرند؛ اما همه ظرفیت‌ها فقط مادی نیست، شما جوانان و نوجوانان هم ظرفیت هستید، باید از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل استفاده کنیم تا به پیشرفت برسیم.

وی با تاکید بر اینکه نوجوانان و دانش‌آموزان، نباید نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت باشند، تصریح کرد: شما از همین سن می‌توانید تاثیرگذار باشید، اوایل انقلاب دانش‌آموزان نقش موثری در مسائل اجتماعی و سیاسی داشتند، بویژه در زمان انتخابات بحث و تحلیل می‌کردند و نظر می‌دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دوران دانش‌آموزی را یک دوران طلایی خواند و با اشاره به اینکه ۱۲ سال رفت‌وآمد در آموزش‌وپرورش رشد را رقم می‌زند، بیان کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کنید که در پایان ۱۲ سال، خارج از اینکه نتیجه کنکور چه باشد، احساس رضایت کنید.

وی بینش را در کنار دانش دارای اهمیت زیادی خواند و بیان داشت: زمانی که دانشگاه می‌رفتم حتی در مقطع دکتری، مباحثی وجود داشت که فکر کردم کاش این‌ها را در زمان دانش‌آموزی یاد می‌گرفتم؛ چرا که یک بینش عمیق پیش روی ما قرار می‌داد؛ البته آسان هم بودند.

این فعال سیاسی مدرسه الگو را راهی برای لذت از درس و مدرسه دانست و تصریح کرد: باید مدرسه الگو داشته باشیم تا جوان ما از درس لذت ببرد و احساس کند این همان چیزی است که می‌خواهد و دوست دارد برای آن وقت بگذارد.

وی عدالت آموزشی را دارای اهمیت خواند و با تاکید بر اینکه حداقل استاندارد‌های آموزشی را باید برای همه دانش‌آموزان فراهم کنیم، بیان کرد: شرایط نباید متفاوت باشد، استعداد کسی که در دورترین منطقه درس می‌خواند هم باید شکوفا شود.

جلیلی  سهمیه‌ها را یکی از عوامل بی‌عدالتی در سیستم آموزشی و علمی کشور دانست و با طرح این سؤال که چرا فرزندان هیئت علمی باید سهمیه داشته باشند؟ گفت: اتفاقا آن‌ها از شرایط علمی بهتری برخوردار هستند و در نظر گرفتن سهمیه برای آن‌ها توجیه ندارد.

وی به سهمیه فرزندان شهدا اشاره کرد و با تاکید بر اینکه روزی این امتیاز در مسیرعدالت آموزشی بود، بیان کرد: زمان جنگ بسیاری از دانش‌آموزان به جبهه می‌رفتند، باید با کسی که فقط درس می‌خواند، متفاوت باشد، یا دختری که در بحبوحه درس خواندن پدرش را در جنگ از دست می‌داد و در بحران روحی قرار می‌گرفت، سهمیه می‌توانست آن را به شرایط عدالتی نزدیک کند.

جلیلی اضافه کرد: در زمان کنونی شاید برخی از آن‌ها موضوعیت نداشته باشد، سیاست‌های کلی برنامه هفتم این است که این موضوع به شکل مناسب و عادلانه‌ای که مورد نظر همه است، تغییر کند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود به دوگانگی غرب پرداخت و بیان داشت: پارسال به دلیل در گذشتن یک خانم همه غربی‌ها به بهانه حقوق بشر، پای کارِ آشوب در کشور ما آمدند؛ اما حالا نه‌تنها چشم‌شان را روی جنایات صهیونیست‌ها بسته‌اند؛ بلکه به آن‌ها کمک مالی هم می‌کنند، رئیس جمهور آمریکا که چند قدم راه می‌رود روی زمین می‌افتد؛ اما می‌رود تا با صهیونیست‌ها عکس یادگاری بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانش‌آموزان، باید مدعیان امنیت جهان را بشناسند، کسانی که برای ایران اشک تمساح می‌ریختند را ببینند که چگونه هزاران زندگی را در غزه خفه کرده‌اند.

وی شعار علم و تمدن غرب را مثل زن و زندگی تو خالی خواند و بیان کرد: آن‌ها حتی نظر می‌دهند که دانش‌آموزان چه رشته‌ای درس بخوانند و بسیاری از کسانی که آن‌ها در کشور ما ترور کردند از دانشمندان بودند.

جلیلی با بیان اینکه دانش‌آموزان باید نقاط قوت و افتخارات کشور را بشناسند، تصریح کرد: برخی نام راهیان‌نور را بردند که این می‌تواند خوب باشد؛ اما خیلی‌ها باید بیایند کرمان و ببینند چه افتخاراتی هست.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: روستایی در کرمان وجود دارد که نام آن گُنجان است، این روستا در زمان جنگ ۷۰۰ نفر جمعیت داشت و ۷۰ شهید را تقدیم اسلام کرد، این یک عظمت است، شاید همه مرد‌های آن‌ها در جبهه بودند  و  این تعداد شهید دوران دفاع مقدس دارند.

 منبع: فارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
افرین افرین
Germany
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
سهمیه هیات علمی که چند سال هست برداشته شده . ولی این چند سال نه تنها سهمیه شهدا کم نشده بلکه فرزندان جانباز و ایثارگرو ،،، هم شامل سهمیه هستند خواهشمندم در عدالت کامل ازمونها برگزار شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
دقیقا
آخرین اخبار