کاهش تولید پنبه در پارس آباد

فرماندار شهرستان پارس‌آباد از کاهش محسوس تولید پنبه در پارس‌آباد به عنوان قطب تولید این محصول خبر داد.

جابر جهان‌بین عصر یکشنبه در جلسه هماهنگی تولید و عرضه محصول پنبه در پارس‌آباد اظهار کرد: ۱۱ هزار هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد برای کشت پنبه اختصاص یافته در حالی که سال گذشته این ظرفیت به بیش از ۸۰ هزار هکتار می‌رسید.

او تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم با آغاز برداشت وش پنبه بیش از ۵۰ هزار تن وش پنبه از پنبه‌کاران منطقه خریداری شود که بخش عمده‌ای از محصولات با استفاده از کمباین مخصوص برداشت پنبه در حال جمع‌آوری است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: با توجه به اینکه در سال گذشته پنبه‌کاران در فروش محصول و دریافت مبالغ فروش آن با مشکلات و تنگنا‌هایی روبه‌رو شدند، امسال استقبال چندانی از کشت این محصول در پارس‌آباد انجام نشد و ما با یک روند کاهش محسوس در تولید این محصول روبه‌رو هستیم.

جهان‌بین افزود: بیش از ۹ کارخانه پنبه پاک‌کنی در شهرستان پارس‌آباد فعال بوده و زمینه اشتغال سه هزار و ۶۰۰ نفر در مزارع پنبه و کارخانه‌های پنبه پاک‌کنی در این ایام فراهم شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عمده کشاورزان و پنبه‌کاران به شکل سنتی و دستی برداشت محصول را انجام می‌دهند و بخشی نیز از طریق کمباین مجهز در حال برداشت و فرآوری است که با توجه به ناخالصی برداشت دستی، قیمت این محصول بین ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان و در صورت برداشت ماشینی تا ۳۸ هزار تومان فروش پنبه انجام می‌شود.

جهان‌بین اضافه کرد: با توجه به اینکه در منطقه صنایع نساجی وجود ندارد، عمده محصولات استحصال شده به ویژه پنبه محلوج به سایر مناطق ارسال شده تا در کارخانه‌های نساجی مورد استفاده قرار گیرد.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد کیفیت تولید این محصول را در پارس‌آباد بسیار مناسب و مطلوب اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه اشتغال و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی، شرایط مناسبی را برای بیکاران شاهد هستیم که تا ۲ ماه آینده به تناسب برداشت محصول پنبه می‌توانند در این مزارع فعالیت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.