اختصاص ۱۸۰۰ هکتار از اراضی پارس آباد به کشت کلزا

فرماندار پارس آباد گفت:یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی مستعد پارس‌آباد به کشت کلزا اختصاص یافته است.

جابر جهان‌بین در جلسه طرح‌های توسعه کشت دانه‌های روغنی در پارس‌آباد اظهار کرد: یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی مستعد پارس‌آباد به ویژه ۲ شرکت دولتی و گسترده شمال استان به کشت کلزا اختصاص یافته تا استحصال پنج هزار و ۴۰۰ تن محصول ارزشمند دانه روغنی کلزا را شاهد باشیم.

او حمایت همه‌جانبه دولت را از توسعه کشت دانه‌های روغنی اعم از سویا،  کلزا و کنجد را یادآور شد و تصریح کرد: در قالب طرح الگوی کشت از کشاورزان تولیدکنندگان این محصولات حمایت می‌شود تا زمینه خودکفایی کشور در تأمین روغن مورد نیاز فراهم آید.

فرماندار پارس‌آباد گفت: تا سال ۹۷ کشاورزان رغم به تولید محصولات دانه‌های روغنی بودند و بعد از آن به دلایل مختلف کشت این محصولات از رونق افتاده بود که در دولت سیزدهم با حمایت همه‌جانبه کشت محصولات دانه‌های روغنی در اولویت کشت و زرع پاییزی قرار گرفت.

جهان‌بین افزود: ۱۸ درصد رشد تولید را در محصول کلزا و سویا در منطقه شاهد هستیم که عمدتاً کشت پاییزی انجام شده و برداشت محصول را نیز در موعد مقرر و با نظارت مطلوب انجام می‌دهیم.

او به پربازده بودن محصولات متنوع دانه‌های روغنی اشاره کرد و ادامه داد: با تاکید وزارت جهاد کشاورزی و نیرو، کشت پاییزه این محصولات به عنوان کشت اولویت دار مورد توجه و دقت نظر است و انتظار می‌رود با روش‌های مدرن و توجه به آبیاری با کیفیت، کشت این محصولات در اراضی حاصلخیز مغان ادامه یافته و امکان ذخیره‌سازی و استحصال محصول فراهم آید.

فرماندار پارس‌آباد تنها مشکل منطقه را نبود کارخانه‌های روغن‌کشی و فرآوری محصولات متنوع دانه‌های روغنی اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز رایزنی با سرمایه‌گذاران در حال انجام است تا شاهد احداث کارخانه روغن‌کشی و فرآورده‌های محصولات دانه‌های روغنی در منطقه باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار