خریداری ۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان بیله‌سوار

فرماندار بیله‌سوار گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

صاحبعلی اصغری در جلسه بررسی خرید محصولات کشاورزی که با حضور مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: ۱۲ مرکز خرید گندم از ۱۵ خرداد فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که از این تعداد ۶ مرکز متعلق به مرکز تعاون روستایی و ۶ مرکز هم متعلق به بخش خصوصی است.

فرماندار بیله‌سوار می گوید: همچنین بر اساس تمهیدات اتخاذ شده سیلوی روح‌کندی از فردا محصول کشاورزان را خریداری خواهد کرد.

او در خصوص قیمت گندم هم گفت: قیمت خرید گندم به ازای هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار ریال است. علاوه بر این ۱۵ هزار ریال یارانه تولید گندم و ۲۰ هزار ریال هم تشویقی است و هر کیلوگرم گندم ۱۵۰ هزار ریال خریداری خواهد شد.

اصغری می گوید: رطوبت گندم قابل خرید در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها ۱۲ درصد و در شهرستان بیله‌سوار ۱۴ درصد پیش‌بینی شده است و در صورت داشتن رطوبت بالاتر از این میزان گندم خریداری نخواهد شد.

فرماندار بیله سوار همچنین گفت: در راستای پیشگیری از وقوع هرگونه آتش‌سوزی و بروز خسارت احتمالی، ایستگاه آتش‌نشانی در پمپاژ شماره هشت پیش‌بینی شده است.

او می گوید: خشکسالی امسال خسارت‌های جبران‌ناپذیری به کشاورزی بیله‌سوار به‌ویژه محصول گندم وارد شده است که در این راستا جلسات متعددی با حضور مدیران مربوطه برگزار و تمهیداتی برای حمایت از کشاورزان اتخاذ شده است.

اصغری گفت: از مجموع ۱۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی بیله‌سوار، ۸۰ هزار هکتار به کشت گندم، ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت عدس و حبوبات، ۱۲ هزار و ۳۰۰ هکتار به کشت جو و یک هزار و ۳۳۵ هکتار به کشت کلزا اختصاص یافته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.