کتائب حزب‌الله عراق بلینکن را در آستانه سفر به بغداد تهدید کرد

گردان‌های حزب الله عراق در آستانه سفر وزیر خارجه آمریکا به این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد با موشک از بلینکن اسقتبال خواهد کرد.

با توجه به تشدید نگرانی‌های بین‌المللی از گسترش درگیری بین رژیم صهیونیستی و فلسطین در نوار غزه و خطر جنگ منطقه‌ای، همزمان با سومین سفر چند هفته اخیر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به تل آویو و کشور‌های منطقه، گردان‌های حزب الله عراق تهدیدات جدیدی را مطرح کردند.

براساس گزارش الحدث، «ابوعلی العسکری» مسئول دفتر امنیتی تایید کرد که نیروهایش با قدرت بی‌سابقه‌ای با سفر بلینکن به عراق مواجه خواهند شد. ابو علی العسکری بلینکن را «وزیر جنگ رژیم صهیونیستی» توصیف کردند.  

وی همچنین در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر شد، نوشت: در صورت تداوم تجاوزات اسرائیل به نوار غزه، عناصر مقاومت برای بستن منافع آمریکا در عراق و ایجاد اختلال در آن‌ها در منطقه در روز‌های آینده تلاش خواهند کرد.

علاوه بر این، او تهدید به استفاده از وسایل غیر مسالمت آمیز کرد. وی گفت: ما تلاش خواهیم کرد تا سفارت آمریکا در بغداد را ببندیم و از ورود آمریکایی‌ها به کشور به روش غیر مسالمت آمیز خودمان جلوگیری کنیم.

این تهدید‌ها در حالی مطرح شد که بلینکن در یک تور در منطقه بود و طی آن به اراضی اشغالی سفر و در نشست وزیران عربی-آمریکایی که دیروز شنبه در امان پایتخت اردن برگزار شد شرکت کرد. مشخص نیست که آیا او امروز یکشنبه به عراق سفر خواهد کرد یا خیر، چراکه این سفر در برنامه سفرش لحاظ نشده است. اما روزنامه‌های محلی عراق دیروز اشاره‌ای به این سفر کردند.

این سفر در حالی انجام می شود که در پی حمایت واشنگتن از حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، فراخوان ها و تحرکات علیه آمریکایی در عراق و درخواست ها برای بستن سفارت آمریکا رو به افزایش است.  با این حال وضعیت آینده روابط آمریکا و عراق بویژه با حملات و هدف قرار گرفتن منافع و پایگاههای آمریکا در عراق مبهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
لانه جاسوسی امریکا در عراق بسته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
به قیافش نمی خوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
دمتون گرم
خدا حفظتون کنه.. بزنین همه امریکایی ها رو نابود کنید ب فضل الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
الهی که پیروز وموفق باشین
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۷:۲۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
درود ب شرفتون غیرتمندان دلیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
ماشاالله ماشاالله آفرین خدا یارتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
آفرین به شما
این جنایتکاران نباید امنیت داشته باشند
آخرین اخبار