از کلاهبرداری ۶۰ میلیارد ریالی در آباده تا دستگیری عامل تیراندازی در کوار

مهم‌ترین حوادث ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف شیشه در خرم بید

فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید از کشف یک کیلو و ۹۵۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه خبر داد.

سرهنگ علی اکبرکریمی فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید بیان کرد: ماموران ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، یک کیلو و ۹۵۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

کشف احشام قاچاق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۵۴ رأس دام قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضانوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی دولت آباد شهرستان داراب در اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه وانت نیسان مشکوک و این خودرو‌ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران انتظامی در بازرسی از خودرو‌های موردنظر، ۵۴ رأس دام قاچاق و بدون هر گونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه بنا بر نظر کارشناسان مربوطه ارزش احشام قاچاق کشف شده بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: در این خصوص ۲ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

گوسفند

تشریح عملکرد پلیس خرم بید در مهرماه ۱۴۰۲

فرمانده انتظامی خرم بید در تشریح عملکرد پلیس این شهرستان در مهر ماه، از کشف ۱۸ فقره سرقت و بیش از ۱۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق خبر داد.

سرهنگ علی اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرم بید اظهار کرد: پلیس شهرستان خرم بید با بسیج همه امکانات و جلب مشارکت مردمی در جهت ارتقای امنیت اجتماعی مبارزه با سارقان و سوداگران مرگ را به صورت مستمر در دستور کار خود قرار داده است.

او ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان در مهر ماه امسال ۷ سارق را دستگیر و ۱۸ فقره انواع سرقت شامل سرقت کابل و سیم برق، سرقت داخل خودرو و قطعات آن و سرقت از اماکن خصوصی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید همچنین از کشف مقدار ۱۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق و دستگیری ۶ قاچاقچی و توقیف ۶ خودرو خبر داد.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: در این طرح‌ها تعداد ۲۰ نفر جلب، ۱۳ خرده فروش مواد مخدر و ۲ نفر اراذل دستگیر شدند و تعداد ۸۳ وسایل نقلیه متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

این مقام انتظامی گفت: تلفن ۱۱۰ در همه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان است.

کشف موتورسیکلت مسروقه در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در حوزه پاسگاه پل آبگینه خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: ماموران پاسگاه انتظامی پل آبگینه در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که بلاصاحب و در کنار خیابان پارک شده بوده مشکوک شدند و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او با اشاره به اینکه طی استعلامات انجام شده مشخص شد این موتورسیکلت مسروقه و سابقه سرقت دارد، افزود: موتورسیکلت مسروقه به پارکینگ انتقال داده شد و تلاش برای شناسایی سارق ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون بی‌توجهی به هشدار‌های پلیس و استفاده نکردن از تجهیزات بازدارنده را از مهم‌ترین علل بسترساز وقوع سرقت قلمداد کرد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، بلافاصله موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

توقیف اتوبوس‌های حامل کالای قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۲ دستگاه اتوبوس حامل ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد. 

سرهنگ سید محمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان به منظور اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز و هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه اتوبوس مشکوک شدند و آن‌ها را جهت بررسی متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودروها، یک هزار و ۲۳۷ عدد انواع اسباب بازی، ۹۳۸ ثوب انواع پوشاک و ۹۸۵ عدد اسپیکر که همگی خارجی و بدون اسناد و مدارک قانونی و معتبر گمرکی بودند، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارزش اموال کشف شده از سوی کارشناسان مربوطه ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند. 

دستگیری عامل تیراندازی در کوار

فرمانده انتظامی شهرستان کوار از دستگیری عامل تیراندازی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید رحمان هاشمی فرمانده انتظامی شهرستان کوار بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی به سمت منزل یکی از شهروندان در یکی از خیابان‌های شهرستان کوار، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و در عملیاتی غافلگیرکننده او را دستگیر و یک قبضه اسلحه شکاری نیز کشف کردند.

 فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه علت تیراندازی را اختلافات شخصی عنوان کرد، گفت: فرد دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

عاقبت متهم

کشف موتورسیکلت قاچاق ۵ میلیارد ریالی در گراش

فرمانده انتظامی گراش از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ کرامت کریمی فرمانده انتظامی گراش بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند و آن را بررسی کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های تخصصی مشخص شد که موتورسیکلت مورد نظر بدون مدارک قانونی و قاچاق است، افزود: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش گفت: کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

کلاهبرداری ۶۰ میلیارد ریالی در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از دستگیری فردی که با وعده خرید اجناس به قیمت مناسب ۶۰ میلیارد ریال از یک شهروند کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با جلب اعتماد و با افتتاح حساب غیرواقعی و صدور چک‌های بلامحل، او را فریب داده و از او کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او ادامه داد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد، فرد کلاهبردار طی درخواست و سفارش مقداری کالا و صدور چک‌های متعدد بلامحل به اسم افراد دیگر، از واریز وجه به حساب شاکی خودداری و متواری شده است.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان با بررسی‌های تخصصی و تلاش‌های شبانه روزی، در نهایت متهم در شهرستان ورامین شناسایی و ضمن گرفتن نیابت و هماهنگی قضائی او را دستگیر کردند.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه متهم در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد، گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این فرد ۶۰ میلیارد ریال از شاکی کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه فرد کلاهبردار با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: پایین بودن بیش از حد قیمت کالا و اجناس می‌تواند ترفندی برای ایجاد هیجان و عجله در افراد برای خرید سریع کالا و یا دریافت بیعانه باشد و شهروندان باید خرید و فروش کالا‌های خود را به صورت حضوری در شهر و یا استان محل سکونت خود انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار