از دستگیری خریدار برنج کلاهبردار تا کلاهبرداری با دسترسی غیرمجاز به اینستاگرام

مهم‌ترین حوادث ۹ آبان ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۹ آبان ماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ژنراتور‌های قاچاق ۲۰ میلیارد ریالی در کوه چنار 

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف ۲ دستگاه ژنراتور خارجی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی کوه‌چنار اظهار کرد: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا، مأموران پلیس آگاهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیون کشنده حامل ۲ دستگاه ژنراتور مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بررسی مدارک ارائه شده توسط راننده مشخص شد محموله ذکر شده قاچاق و بدون مدارک مثبت گمرکی و قانونی است.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار ارزش محموله توقیفی را بنا به نظر کارشناسان، ۲۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: در این رابطه راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ شیروانی از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا و ارز و وقوع جرائم دیگر از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام شود.

کشف ۸۸ کیلو تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۸۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌الله کرمی فرمانده انتظامی نی‌ریز بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی نی‌ریز هنگام کنترل مسیر‌های حوزه استحفاظی، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و برای بررسی بیشتر دستور ایست دادند.

او افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۸۸ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در کف اتاق جاسازی شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با اشاره به اینکه راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، گفت: مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان در دستور کار این فرماندهی می‌باشد. 

کلاهبرداری ۴ میلیارد ریالی به بهانه خرید برنج محلی

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی که از شهروندان شیرازی حدود ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: مأموران پلیس فتا در پی دریافت چندین شکوائیه پیرامون کلاهبرداری از طریق فضای مجازی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد پس از اینکه شکات اقدام به درج آگهی فروش برنج محلی در یکی از سایت‌های آگهی محور کرده بودند، فردی با برقراری تماس و جلب اعتماد شکات و واریز مبلغ اندکی به عنوان بیعانه، محصول مورد نظر را دریافت و پس از اینکه برنج‌های محلی را دریافت می‌کرده است دیگر پاسخگوی تماس و پیام‌های شکات برای واریز مابقی پول نبوده است.

این مقام انتظامی گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی توسط مأموران این پلیس، متهم در کمترین زمان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی و طی یک عملیات غافلگیرانه در یکی از محلات شیراز دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه متهم تا کنون با همین شگرد از چندین نفر ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، گفت: شهروندان در خرید و فروش از طریق سایت‌های آگهی محور با دقت و حساسیت بیشتری اقدام کنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه مورد مجرمانه و مشکوک در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

سارقان اماکن خصوصی در شیراز دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت خبر داد. 

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح حوزه استحفاظی، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: مأموران پس از هماهنگی قضایی و با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند ۲ نفر سارق حرفه‌ای را در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شیراز تصریح کرد: پس از بازرسی از مخفیگاه سارقان، مقادیری اموال مسروقه از نوع پیک‌نیک، ابزار آلات صنعتی، لوازم یدکی، کمپرسور باد، لوله و اتصالات و کابل برق کشف شد.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه متهمان تا کنون به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، گفت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

عاقبت متهم

جمع‌آوری ۲۰ معتاد متجاهر و فروشنده مواد مخدر در کازرون 

فرمانده انتظامی کازرون از جمع‌آوری و دستگیری ۲۰ معتاد متجاهر و فروشنده مواد مخدر در بخش جره و بالاده این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در جهت مطالبات مردمی، ارتقای احساس امنیت شهروندان و کاهش وقوع سرقت‌های خرد، طرح جمع آوری معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح ۲۰ معتاد متجاهر و فروشنده مواد مخدر جمع آوری و دستگیر و با هماهنگی مرجع قضایی به مرکز درمانی و کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند.

فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان حدود یک کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد، از شهروندان خواست در برقراری نظم و امنیت اجتماعی با پلیس همکاری لازم را داشته باشند و هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری ۴ سارق اماکن خصوصی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری ۴ سارق اماکن خصوصی با ۲۹ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از انجام یکسری اقدامات تخصصی و اطلاعاتی و هماهنگی با مراجع قضایی، موفق شدند ۴ سارق را شناسایی و در عملیات‌های جداگانه آن‌ها را دستگیر کنند.

سرهنگ نوشاد تصریح کرد: متهمان در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به ۲۹ فقره سرقت منزل، کابل برق و محتویات داخل خودرو اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی، از شهروندان خواست با رعایت اصول پیشگیری از سرقت و توجه به هشدار‌های پلیس، دست سارقان را از اموالشان کوتاه کنند و ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه هر گونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیس اطلاع رسانی کند.

سارقان احشام در اوز روانه دادسرا شدند

فرمانده انتظامی اوز از دستگیری سارقان احشام در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین محمدی فرمانده انتظامی اوز بیان کرد: در پی گزارش چند فقره سرقت احشام در این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران پاسگاه فیشور با بررسی اظهارات مالباخته و یک سری تحقیقات میدانی متهمان را شناسایی و با جمع آروری ادله و مستندات کافی با هماهنگی قضایی آنان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی اوز با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۳ فقره سرقت احشام اعتراف کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف ۸ فقره سرقت در ارسنجان 

فرمانده انتظامی ارسنجان از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف ۸ فقره سرقت با تلاش ماموران این فرماندهی خبر داد. 

سرهنگ خدابخش حسن زاده فرمانده انتظامی ارسنجان بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان ارسنجان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۱ با اقدامات فنی و پیگیری‌های مستمر، یک نفر را در این خصوص شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر و به یگان انتظامی منتقل کردند.

سرهنگ حسن‌زاده با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده به ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و اموال مسروقه نیز از منزل او کشف شد، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستبند بر دست متهم

 کلاهبرداری با دسترسی غیرمجاز به اینستاگرام

فرمانده انتظامی فسا گفت: دسترسی غیرمجاز به صفحه اینستاگرام، به کلاهبرداری ۴۰ میلیون ریالی منجر شد. 

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده قضائی با موضوع کلاهبرداری ۴۰ میلیون ریالی از شاکی، رسیدگی به پرونده در پلیس فتا آغاز شد.

او ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد کاربری ناشناس با دسترسی غیرمجاز به صفحه اینستاگرام (هک)، از طرف مدیر صفحه به تعدادی از مخاطبان پیام ارسال کرده و تقاضای واریز مبلغی وجه به شماره حسابی به عنوان قرض را کرده است.

این مقام انتظامی گفت: یکی از مخاطبان با تصور اینکه ارسال کننده پیام مدیر صفحه است، مبلغ را به شماره حساب اعلامی واریز کرده و پس از مدتی مشخص می‌شود صفحه توسط شخصی ناشناس، مورد دسترسی غیرمجاز قرار گرفته (هک شده) و مبلغ واریزی نیز کلاهبرداری شده است. 

سرهنگ قسام افزود: افسران پلیس فتا موفق شدند با اقدامات تخصصی و بررسی مستندات و سوابق موجود، متهم را شناسایی و به پلیس فتا احضار کنند.

این مقام انتظامی از بازگشت مبلغ کلاهبرداری به حساب شاکی اشاره کرد و گفت: کاربران سودجو، صفحاتی که در فضای مجازی ضعف امنیتی دارند را طعمه دسترسی غیرمجاز خود قرار می‌دهند؛ به همین جهت به شهروندان توصیه می‌شود ضمن اعتماد نکردن به افراد در فضای مجازی، در مواجهه با موارد مشابه، از صحت پیام‌های دریافتی اطمینان حاصل کنند. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.