سرمایه گذاری بیش از ۷۶۴ میلیاردی در معادن آذربایجان غربی

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، ۲۸ معدن جدید با اخذ پروانه بهره برداری جهت استخراج و بهره برداری انواع مواد معدنی از معادن جدیدالتأسیس استان وارد چرخه تولیدی شدند.

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، ۲۸ معدن جدید با اخذ پروانه بهره برداری جهت استخراج و بهره برداری انواع مواد معدنی از معادن جدیدالتأسیس استان وارد چرخه تولیدی شدند.

عبدالحمید سرتیپی گفت: با بهره برداری از ۲۸ معدن در ۷ ماهه نخست سال جاری سالانه بیش از ۷۶۸ هزار تن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج خواهد شد که جهت بهره برداری از این معادن ۷۶۴ میلیارد و ۴۹ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۶۹ نفر در این معادن فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت زمان یاد شده در استان آذربایجان غربی ۳۶ محدوده معدنی با انجام استعلامات مورد نیاز موفق به اخذ پروانه اکتشاف شدند و ۱۷ محدوده اکتشافی با تکمیل عملیات اکتشافی خود با دریافت گواهی کشف در شرف بهره برداری قرار گرفتند.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر در این استان ۵۵۹ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون و ۸۶۹ هزار تن انواع مواد معدنی، و با ظرفیت استخراج سالانه نزدیک به ۱۹ میلیون و ۸۶ هزار تن وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن بیش از ۸ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه گزاری انجام شده و زمینه اشتغال مستقیم در این معادن برای ۵ هزار و ۴۵۰ نفر مهیا شده است.

سرتیپی عنوان کرد: در حال حاضر در استان آذربایجان غربی ۲۳۹ محدوده اکتشافی در حال انجام عملیات پی جویی و اکتشافی می‌باشند و همچنین ۲۶ معدن دارای گواهی کشف هستند که در حال تکمیل ماشین آلات در سر معادن برای بهره برداری از این معادن هستند که در شرف استخراج و ورود به چرخه تولید انواع مواد معدنی می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.