بازگشت ۲۰۷ واحد صنعتی و معدنی آذربایجان غربی به چرخه تولید

مدیرکل صمت آذربایجان غربی گفت: در دوسال گذشته ۲۰۷ واحد صنعتی و معدنی در مناطق مختلف استان به چرخه تولید بازگشته اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفتگوی خبری با خبرنگاران در محل شرکت اروم صنعت سامان " اروم تریلر" گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون با رفع مشکل واحدهای تولیدی استان، ۲۰۷ واحد صنعتی و معدنی در مناطق مختلف استان به چرخه تولید بازگشته اند.

عبدالحمید سرتیپی با اشاره به مصوبات یکشنبه‌های تولید و کارگروه ستاد تسهیل خاطر‌نشان کرد: در این حوزه از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون برای ٩٧۶ واحد تولیدی یک هزار و  ٨٩۶ مورد مصوب شده که از این تعداد فقط ٨۶ مورد آن اجرا نشده و بقیه اجرا و یا در حال اجرا می‌باشند .

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد برای ٢ هزار و ٣٣٩ واحد صنعتی در استان جواز تاسیس با اشتغال ۶٣ هزار و ٨۵١ نفر صادر شده است افزود: از این تعداد  همچنین ٢٠٧٠ پروانه واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری می باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ٢٠٧ واحد راکد فعال شده است و به چرخه تولید بازگشته اند.

صدور بیش از ۳۱ هزار جواز صنفی در آذربایجان غربی

سرتیپی گفت: همچنین سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۰۰ جواز صنفی و نیمه نخست امسال نیز بیش از ۱۲ هزار جواز صنفی در آذربایجان غربی صادر شده است.

وی افزود: طی نیمه اول امسال نیز هفت هزار مورد اشتغال در سامانه رصد در آذربایجان غربی ثبت کرده ایم که این روند همچنان ادامه دارد.

مدیکل صمت استان اضافه کرد: طی سال ۱۴۰۱ در راستای توسعه صنعتی استان و تلاش دولت برای سرمایه گذاری در این بخش، ۴۳ هزار میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گذاری شد.

 بیش از ٧۵ درصد تولید و صادرات تریلر در  کشور متعلق به استان آذربایجان غربی می‌باشد

قاسم کریمی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ارومیه در نشست خبری مشترک مدیرکل صمت آذربایجان غربی در محل شرکت اروم صنعت سامان " اروم تریلر" با اشاره به شرایط مرزی و تجاری استان گفت: سهم تجاری استان ۴۶ درصد است و با ۵ واحد تریلی سازی با بیش از ٧۵ درصد تولید و صادرات متعلق به استان آذربایجان غربی می‌باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.