تظاهرات ضدآمریکایی هزاران نفر در پاکستان در حمایت از مردم فلسطین

هزاران نفر در پاکستان علیه حملات رژیم صهیونیستی و کشتار مردم فلسطین در نوار غزه تظاهرات کردند و شعار‌های ضد آمریکایی سر دادند.

هزاران نفر از حامیان اصلی‌ترین حزب سیاسی-مذهبی پاکستان امروز (یکشنبه) در «اسلام آباد» پایتخت این کشور، علیه بمباران فلسطینیان در غزه و جنایات رژیم صهیونیستی، با سردادن شعار‌های ضد آمریکایی و متهم کردن آمریکا به «حمایت از متجاوز»، تظاهرات کردند.

به گزارش واشنگتن تایمز، حزب جماعت اسلامی، از راهپیمایی از چهارراه معروف «آبپاره» اسلام آباد به سمت سفارت آمریکا در منطقه دیپلماتیکِ فوق امنیتی خبر داده بود.

با این حال اقدام شدید مقامات در شب گذشته، این حزب مذهبی را مجبور کرد تا برنامه خود را اصلاح کند و تجمع را در خیابانی بزرگ و دور از منطقه حفاظت شده برگزار کند. پلیس پاکستان شنبه شب اردوگاه‌های این حزب را برچید و رهبری محلی و ده‌ها تن از هوادارانش را بازداشت کرد.

به دلیل طرح اعلام شده از سوی جماعت اسلامی، سفارت آمریکا توصیه‌ای به شهروندان آمریکایی ساکن اسلام آباد و اطراف آن صادر کرد تا «تردد‌های غیرضروری را در روز یکشنبه محدود کنند». سفارت آمریکا به شهروندان آمریکایی توصیه کرد که از تجمعات عمومی بزرگ خودداری کنند و در صورت مواجه شدن با تجمع یا تظاهرات بزرگ، احتیاط کنند.

حامیان جماعت اسلامی در راهپیمایی به سمت محل اعلام شده بنر‌ها و پوستر‌هایی در دست داشتند که روی آن‌ها شعار‌هایی علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا و در حمایت از فلسطینی‌ها نوشته شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار