پاکستان به اتباع خارجی نسبت به مداخله در کارزار‌های انتخاباتی این کشور هشدار داد

وزیر کشور پاکستان گفت: ۱۰ تبعه افغانستانی به‌جرم حضور در فعالیت‌های انتخاباتی در داخل پاکستان، به‌زودی از این کشور اخراج می‌شوند.

از تلویزیون ملی پاکستان، سرفراز احمد بُگتی، وزیر کشور پاکستان طی کنفرانس مطبوعاتی در اسلام‌آباد گفت که ۱۰ نفر از شهروندان افغانستانی که به صورت قانونی در پاکستان بسر می‌برند، به جرم مشارکت در کارزار‌های انتخاباتی شناسایی و پس از تکمیل فرایند قانونی به‌زودی از پاکستان اخراج می‌شوند.

وی هشدار داد که اتباع خارجی باید بدانند که انتخابات و کارزار‌های انتخاباتی فقط مربوط به شهروندان پاکستان و مساله داخلی است و نباید در این فعالیت‌ها دخالتی داشته باشند در غیر اینصورت از پاکستان اخراج خواهند شد.

انتخابات آتی پاکستان روز ۸ فوریه ۲۰۲۳ مطابق با پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. این انتخابات شامل مجلس ملی و ۴ مجالس ایالتی در پنجاب، خیبرپختونخوا، سِند و بلوچستان خواهد بود.

وزیر کشور پاکستان درباره تداوم تحصن هزاران نفر در گذرگاه "چمن" به عنوان مرز مشترک پاکستان با افغانستان، گفت که ما با متحصنین وارد مذاکره خواهیم شد، اما سیاست جدید برای رفت و آمد بین پاکستان و افغانستان فقط با روادید و گذرنامه امکان پذیر است و دولت اسلام‌آباد از این طرح عقب نشینی نمی‌کند.

تحصن معترضان به سیاست جدید دولت اسلام‌آباد برای دریافت روادید و استفاده از گذرنامه توسط اتباع پاکستانی و افغانستانی برای تردد میان دو کشور به ویژه شهر‌های مرزی همچنان در منطقه چمن واقع در ایالت بلوچستان و در نزیکی گذرگاه مشترک مرزی با افغانستان ادامه دارد.

سرفراز بگتی درباره ماجرای صدور گذرنامه پاکستانی برای سراج الدین حقانی وزیر کشور حکومت طالبان افغانستان و لغو آن نیز گفت که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

منابع خبری در پاکستان روز گذشته مدعی شدند که دولت این کشور گذرنامه پاکستانی صادره برای "سراج‌الدین حقانی" وزیر کشور طالبان افغانستان را لغو و ۲ نفر از مسئولان اداره گذرنامه پاکستان را بازداشت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار