اذعان صهیونیست‌ها به کاهش مقبولیت تل‌آویو

یدیعوت آحارانوت نوشت که مقامات اسرائیل به کاهش قابل توجه مقبولیت این رژیم در عرصه جهانی در پی حملات به غزه اذعان دارند.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» امروز (هفت آبان) نوشت که مقامات رژیم اسرائیل اذعان دارند که مقبولیت این رژیم در پی حملات شدید به غزه کاهش یافته است.

به نوشته خبرگزاری شهاب، «ایتمار آیخنر» خبرنگار حوزه سیاسی یدیعوت احارانوت در گزارشی نوشت که چند مقام اسرائیلی به او گفته‌اند که از کاهش مقبولیت این رژیم در عرصه جهانی نگران هستند.

او افزود: یکی از دلایل اصلی این موضوع، ترس و واهمه رهبران کشور‌های اروپایی از تظاهرات گسترده در این کشور‌ها در حمایت از فلسطینی‌ها و مخالفت با حملات به غزه است.

در ادامه این گزارش آمده است که تظاهرات ضد اسرائیلی به کشور‌های اروپایی محدود نمی‌شود، بلکه در شهر‌های آمریکا نیز گسترش یافته است، چنان‌چه روز گذشته گروهی از یهودیان آمریکا بزرگترین ایستگاه مترو در نیویورک را در اعتراض به جنگ غزه به تعطیلی کشاندند.

تظاهرات و تحصن روز گذشته نیویورک در نهایت با دخالت پلیس و دستگیری صد‌ها نفر از یهودیان برچیده شد. گروهی از تظاهرات‌کنندگان تی‌شرت‌هایی مشکی که روی آن‌ها نوشته شده بود «همین حالا آتش‌بس اعلام کنید» بر تن داشتند و گروهی دیگر از یهودیان هم بنر‌هایی با عنوان «به اسم ما جنایت نکنید» در دست داشتند.

تحصن گسترده یهودیان در ایستگاه متروی نیویورک

در این میان هزاران نفر روز گذشته در لندن نیز در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات برپا کردند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.

تظاهرات روز گذشته در لندن

از سوی دیگر امروز بیش از ۵۰ هزار نفر در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه، برای سومین هفته پیاپی در خیابان‌های «ملبورن» استرالیا در حمایت از مردم مظلوم غزه تظاهرات برپا کردند.

تظاهرات امروز در ملبورن

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارانوت، مقامات اروپایی از اینکه اعتراضات از کنترل خارج شود، واهمه دارند.

کاهش شدید مقبولیت رژیم صهیونستی در عرصه جهانی در حالی است که اشغالگران پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تلاش کردند با پخش گسترده شایعات در رسانه‌ها همدردی جامعه جهانی را با خود همراه کنند؛ از جمله انتشار خبر دروغ سربریدن ۴۰ کودک به دست نیرو‌های حماس که کذب بودن آن برای رسانه‌ها عیان شد و در نهایت رسانه‌های غربی مجبور شدند حرف خود را پس بگیرند.

در این میان بازو‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای صهیونیست‌ها به خصوص در شبکه‌های اجتماعی همچنان به امید جلب همراهی مردم جهان به دروغ‌پراکنی گسترده خود ادامه می‌دهند.

با این حال سازمان پزشکان بدون مرز امروز در بیانیه‌ای با ابراز وحشت از آن‌چه در غزه می‌گذرد، گفت: «مردم دارند کشته می‌شوند و به زور از خانه‌هایشان آواره می‌شوند، آب و سوخت دارد تمام می‌شود. قساوت در مقیاسی است که تا قبل از این هرگز دیده نشده است».

رژیم صهیونیستی از ۲۳ روز گذشته تاکنون غزه را تحت محاصره شدید خود قرار داده و بسیاری از تأسیسات غیرنظامی از جمله مدارس، مساجد و مراکز درمانی را در حملات خود ویران کرده است.

رسانه‌های فلسطینی بامداد امروز، در جدیدترین آمار خود اعلام کرده بودند شمار شهدای فلسطینی از ۸۰۰۰ نفر فراتر رفته و تعداد مجروجان حدودا به ۲۰۰۰۰ نفر رسیده است.

هلال احمر فلسطین نیز امروز خبر داد رژیم صهیونیستی تهدید کرده که بیمارستان قدس در نوار غزه را هدف حمله قرار خواهد داد از این رو خواستار تخلیه فوری این بیمارستان شده است.

برچسب ها: صهیونیست ها ، تل آویو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۴:۰۹ ۰۸ آبان ۱۴۰۲
سلام رژیم اسرائیل از اول هم در نظر آزادی خواهان جهان مقبولیتی نداشت حتی پیش یهودی ها هم مورد قبول نیست با عملیات طوفان القصی این وضعیت بدتر هم شد متاسفانه بعضی در کشور و جهان که سواد رسانه ای ندارن و گول تبلیغات جعلی رژیم کودک کش و مزدوران آنها را میخورن فکر میکردن که اسرائیل قدرت منطقه است ولی دیدن که چگونه از یگ گروه مقاومت صربه بدی خوردن و عملا از نظر نظامی و سیاسی شکست خورد و روز به روز به پایان اش نزدیک میشود و جهان اکنون دیگر میداند که رژیم اسرائیل فقط یک طبل تو خالی بیش نیست نمیدانم بعضی کوته فکران چه در داخل کشور چه در دیگر جاهای دنیا نمیخواهن قبول کنن که کار اسرائیل تمام شده است
آخرین اخبار