خانه‌های بهداشت بوشهر ۴۵۰ بهورز دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: ۴۵۰ بهورز در خانه‌های بهداشت استان فعالیت دارند که نقش اساسی در سلامت‌سازی بهداشت جسم و روان جامعه دارد.

قاسم برجوئی‌فرد روز یکشنبه در آیین بزرگداشت روز بهورز در شهرستان جم گفت: سلامت روان امروزه یکی از اولویت‌های جدی جامعه است و با شناسایی موارد مشکوک و بیمار، می‌توان از بروز معضلات جدی و جبران‌ناپذیر جلوگیری کرد.

وی افزود: با راه‌اندازی سیستم جامع بهداشت در سطح کشور و احداث خانه‌های بهداشت در روستاها، با تلاش و مجاهدت بهورزان، بیماری‌های واگیری که سالانه هزاران نفر را به کام مرگ می‌کشاند، کنترل و ریشه‌کن شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر با بیان اینکه افزایش تخت‌های دیالیز زنگ خطر را در حوزه سلامت به صدا درآورده است، تصریح کرد: توجه ویژه به بیماری‌های غیرواگیر نظیر دیابت، فشارخون و سرطان باید در اولویت حوزه بهداشت باشد و از هزینه‌های بالای درمان و مشکلات آن در آینده جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه مراقبت‌های دهان و دندان در کودکان می‌تواند از آسیب‌های جدی در آینده کم کند گفت: خانواده‌ها باید به سلامت دهان و دندان دانش آموزان اهتمام کنند و با مراقبت‌های سالانه نزد دندان‌پزشک، در آینده دندان‌های پوسیده نداشته باشند.

برجوئی‌فرد با بیان اینکه هزینه در بهداشت و پیشگیری، آینده‌نگری است، عنوان کرد: سلامت روان امروزه یکی از اولویت‌های جدی جامعه است و با شناسایی موارد مشکوک و بیمار، می‌توان از بروز معضلات جدی و جبران‌ناپذیر جلوگیری کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: به‌روزرسانی و آموزش‌های هدفمند بهورزان در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی است تا بهورزان با نیازمندی‌ها روز جامعه آشنا شوند.

وی افزود: توجه به معیشت و رفاه بهورزان در دستور کار معاونت بهداشت دانشگاه است، ولی با توجه به برخی از محدودیت‌ها و شرایط موجود، نمی‌توان به همه آن‌ها جامعه عمل پوشاند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.