تدوین سند عدالت راه‌های روستایی قزوین

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: سند عدالت توسعه راه‌های روستایی براساس یک اقدام بومی تدوین شده است.

غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین، تصریح کرد: سند عدالت توسعه راه‌های روستایی براساس یک اقدام بومی، در راستای توسعه هدفمند روستا‌های کم برخوردار و برقراری عدالت در حوزه راه روستا‌های استان قزوین تدوین شده است.

غریب افزود: براساس این سند، روستا‌های با جمعیت بالای ۲۰ خانوار طی سه سال باید از راه روستایی مناسب و ایمن برخوردار شوند، در این سند روستا‌ها براساس اولویت و شاخص‌هایی نظیر جمعیت، تراکم، تردد و همچنین موقعیت جغرافیایی مورد توجه قرار می‌گیرند.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر ۶۴۵ کیلومتر راه روستایی خاکی وجود دارد که باید طی مدت یاد شده به آسفالت تبدیل شود، روستا‌های نیازمند به آسفالت اغلب در مناطق رودبار الموت، طارم‌سفلی و مناطقی در شهرستان‌های بویین زهرا و آوج قرار دارند.

وی بیان کرد: بخشی از عملیات عمرانی راه‌های روستایی طی قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود، برخی از دستگاه‌ها نیز در این حوزه مسئولیت‌هایی دارند که از ظرفیت آن‌ها نیز استفاده می‌شود.

غریب تأکید کرد: سند عدالت راه‌های روستایی پس از طرح و تصویب در شورای زیربنایی استان قزوین جهت اجرا به تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان قزوین ابلاغ می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.