ایدرو در منطقه ویژه اقتصادی به دنبال رونق و اشتغال است نه انتفاع

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از منطقه ویژه اقتصادی جهرم، شیراز و واحد‌های راکد بازدید کرد.

بابک احمدی در این بازدید و ضمن بررسی میزان ظرفیت و پتانسیل منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز مسائل و مشکلات واحد‌های راکد بررسی و در راستای احیا وراه اندازی این واحد‌ها اتخاذ تصمیم اجرایی صورت پذیرفت. 

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از بخش‌های مختلف منطقه ویژه جهرم، از نزدیک روند پیشرفت پروژه‌های درحال اجرا را مورد بررسی قرار داد.

 احمدی با تاکید بر لزوم و ضرورت توسعه زیرساخت طرح‌های صنعتی، تولیدی و افزایش سرمایه گذاری گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور (ایدرو) باتمرکز بر تسهیل ورفع موانع، توسعه صنایع پیشرفته و مزیت دار و احیا و نوسازی واحد‌های صنعتی است، لذا ضمن تلاش برای تامین منابع لازم برای سرمایه‌گذاری، در مشارکت با بخش خصوصی به دنبال کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاران و توسعه بیش از پیش در سایر مناطق است.

احمدی با اشاره به اهداف ایدرو در رشد تولید، اظهار داشت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در منطقه ویژه اقتصادی به دنبال رونق و اشتغال است نه انتفاع که این رونق و توسعه با افزایش سرمایه گذاری معنا پیدا می‌کند.

او عنوان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی و مواد غذایی و کشاورزی از جمله ظرفیت‌های خوب جهرم است که این ظرفیت بالقوه با بالفعل شدن موجب ارزش افزوده و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و صادراتی و اشتغال پایدار می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس دراین مراسم با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهرم در راستای ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، و توسعه صادرات ایجاد و زیرساخت‌های لازم فراهم است، گفت: ایجاد زیر ساخت‌های لازم، داشتن موقعیت استراتژیک، برخورداری از امتیازات لازم در جذب سرمایه گذار ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و جلوگیری از خام فروشی با وجود تولید محصولات کشاورزی، باغی زراعی، مرکبات درجهرم ازمزیت‌های خوب دراین منطقه است.

ایزدی افزود: منطقه ویژه اقتصادی جهرم کوتاه‌ترین، نزدیک‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر ترانزیتی برای جابه‌جایی کالا‌ها است که ضمن تکمیل زیرساخت‌ها و باحضور سرمایه گذاران و تولید کالا‌های کمی و کیفی دراین مجموعه رشد تولید، توسعه فعالیت‌های اقتصادی، اشتغال پایدار ارتقاء صادرات کالا‌های غیرنفتی صورت می‌پذیرد.

سرمایه گذاران حاضر در جلسه مسایل و مشکلات خود را مطرح و درخواست تسهیل و رفع موانع داشتند و در این خصوص تصمیم گیری لازم انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار