وزیر صنعت:

در دولت رقیب بخش فولاد نیستیم/‌ با تمام قوا از فولادسازان حمایت می‌کنیم

همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان فارس، آیین بهره برداری از طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد در شهرستان کوار انجام شد.

در سفر دکتر علی آبادی وزیر صنعت به استان فارس، طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد باسرمایه‌گذاری ۴۰ هزارمیلیارد ریالی درشهرستان کوار انجام شد. 

وزیر صمت در دیدار با کارکنان این کارخانه و در پاسخ به مشکلاتی که از سوی مدیرعامل کارخانه طرح شد، گفت: ما به این مسئله واقف هستیم که در موضوع فولاد، توزیع همگن انجام نشده است، اما دولت امروز همراه شماست. 

علی آبادی افزود: اراده دولت سیزدهم بر این است که مشکلات را بشناسد و آن را حل کند. ما خواهان تغییر مسیر از رویکرد سنتی به مدرن هستیم، که برای تغییر این رویکرد باید به هر چه بیشتر صنعتی شدن برویم. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ایران در زمینه فولاد، رتبه دهم دنیا را در اختیار دارد، گفت: کسب این رتبه بسیار حایز اهمیت است. ما همین حالا هم قابلیت تولید بیش از ۴٠ ملیون تن فولاد را داریم، اما در مرحله بازمهندسی این مساله هستیم و در آینده نزدیک به این رقم دست پیدا خواهیم کرد. 

وی در پایان خطاب به کارکنان و کارگران کارخانه ذوب آهن پاسارگاد گفت: امیدوارم در مسیر عمق بخشیدن به تولیداتتان پیش بروید. ما هم باید گره‌های صنعت را باز کنیم، مطمئن هستم که آینده برای شما روشن است.

به گفته مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، تکمیل زنجیره تولید، تامین محصولات مورد نیاز صنایع فلزی و فلزات اساسی و صنایع پایین دستی، از اهداف افتتاح طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد است. 

 حمیدرضا ایزدی افزود: ۲ طرح توسعه مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارکاد کوار تولید شفت‌هایر‌صنعتی میله و میلگرد آلیاژی (۴۵۰هزارتن ظرفیت سالیانه) و الکترود گرافیتی (با ظرفیت سالیانه ۶۵۰۰ تن) با مجموع میزان سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۵۰ نفر به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: فاز اول این کارخانه در سال ۱۳۹۲ در زمینه تولید شمش فولادی آلیاژی با ظرفیت ۱.۵ میلیون تن در سال به بهره برداری رسید و طی سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹ نیز فاز‌های دوم و سوم در زمینه تولید گندله آهن با ظرفیت سالیانه ۳.۴ میلیون تن و آهن اسفنجی با ظرفیت ۱.۸ میلیون تن به بهره برداری رسیده است. 

همچنین این شرکت در زمینه انواع گاز‌های صنعتی و تولید آهک کلسینه هم فعال بوده و طرح‌های توسعه دیگری نیز در دست احداث دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.