روسیه بمب‌افکن‌های آمریکا را رهگیری کرد

وزارت دفاع روسیه از رهگیری بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز دریای بالتیک خبر داد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک جنگنده سوخو سو-۲۷ روسیه دو بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکای از نوع B-۱B Lancer را برفرار دریای بالتیک رهگیری کردند.

به گزارش آرتی، وزارت دفاع روسیه در ادامه اعلام کرد: «پدافند هوایی روسیه دو هدف هوایی را بر فراز آب‌های بالتیک شناسایی و یک جنگنده برای شناسایی آن‌ها و جلوگیری از هرگونه تجاوز به حریم هوایی کشور اعزام شد. خدمه جنگنده سوخو سو-۲۷ روسیه متجاوزان را به عنوان لنسر (بمب افکن‌های راهبردی دوربرد) شناسایی کردند. با نزدیک شدن جنگنده روسی، دو بمب افکن آمریکایی مسیر خود را تغییر داده و از مرز دور شدند.»

البته وزارت دفاع روسیه گفت که هیچ نقض حریم هوایی انجام نشده و رهگیری کاملاً مطابق با هنجار‌های رفتار ایمن و قوانین بین‌المللی مربوط به آب‌های بی‌طرف بوده است.

اوایل ماه جاری، آمریکا چندین بمب افکن B-۱ و حدود ۱۰۰ نیروی هوایی را از اسکادران بمب‌های اعزامی نهم در «دایس» تگزاس به پایگاه فیرفورد نیروی هوایی سلطنتی (RAF) در انگلیس فرستاد. این استقرار بخشی از مأموریت «گروه ویژه بمب‌افکن-اروپا ۲۴-۱» است که به عنوان «گزینه‌های راهبردی برای اطمینان از متحدان و شرکا» در اختیار آمریکا و ناتو قرار می‌گیرد و در عین حال از تهاجم احتمالی دشمن در سراسر اروپا و سراسر جهان جلوگیری می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار