تولید سالانه ۱۳ میلیارد متر مکعب ضایعات در بخش کشاورزی!

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه خوراک دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۱۳ میلیارد متر مکعب ضایعات در بخش کشاورزی کشور تولید می‌شود.

 احمدرضا سیدعلیان مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه خوراک دام وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاح و بازدید از چهاردهمین نمایشگاه تخصصی دام و طیور در جمع خبرنگاران گفت:سالانه ۱۳ میلیارد متر مکعب ضایعات در بخش کشاورزی کشور تولید می‌شود که برای بازگشت این میزان ضایعات در بخش کشاورزی کارگاه‌هایی در سطح کشور و استان قزوین شناسایی شده که واحد‌های مجوزدار به زودی آغاز به کار خواهند کرد.

وی گفت: کشت جایگزین به جای یونجه، ذرت دانه و علوفه‌ای همچنین استفاده مناسب از گیاهان کم آب بر و مقاوم در برابر شوری و بهره برداری از پسماند‌ها بهترین راهکار برای تامین امنیت غذایی و تولید پایدار در حوزه دام و طیور است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه خوراک دام وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: نیاز علوفه‌ای کشور ۳۲ میلیون تن بوده که سالانه ۱۸ میلیون تن از این کالا به کشور واردات می‌شود و به نوعی آب مجازی محسوب می‌شود.

وی گفت: پایه زراعتی مهمترین عامل تامین غذای دام و طیور است که به تولید پایدار منجر می‌شود، بنابراین مسوولان کشور امیدوارند که امسال سال پر بارشی داشته باشیم.

سید علیان بیان کرد: حفظ آب و خاک برای ما بسیار مهم است و همه ما تلاش داریم که با راهکار‌های نوین به تقویت این زیرساخت‌ها و حفظ منابع کمک کنیم.

وی افزود: استان قزوین به لحاظ داشتن زیرساخت‌ها و امکانات مناسب همواره در تامین امنیت غذایی کشور نقش بسزایی داشته و توانسته است بر تنظیم بازار کالا‌های اساسی اثرگذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.