همکاری‌های فی مابین میراث فرهنگی و اوقاف افزایش می‌‎یابد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زاهدان از افزایش همکاری‌های فی‌مابین میراث فرهنگی و اوقاف در سیستان و بلوچستان خبر داد .

 جواد خدری  گفت: باید شرایطی فراهم شود تا درب مساجد در طول شبانه‌روز باز باشند تا مردم در کنار انجام امور مذهبی و فرهنگی از امکانات آن‌ها از جمله سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند.

وی بیان کرد: جلسه ساماندهی سرویس‌های بهداشتی مساجد شهرستان زاهدان صبح روز دوشنبه بین اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان در محل اداره اوقاف برگزار شد.

او افزود: از آنجایی که در دین مبین اسلام تاکید زیادی برای مهمان نوازی شده، مهمان نوازی و مهمان‌دوستی یکی از صفات بسیار پسندیده مردم سیستان و بلوچستان است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زاهدان خاطر نشان کرد: منازل مردم این خطه از میهن عزیزمان همواره بر روی مهمان باز بوده و هنوز این رسم در این منطقه پابرجاست.

او به نقش مساجد در خدمت رسانی به مسافران اشاره کرد و گفت: تعدادی از مساجد به صورت شبانه روزی در اختیار عموم مردم قرار گرفته در این زمینه با توجه به کاستی‌های موجود در بحث سرویس‌های بهداشتی متولیان مساجد می‌توانند با در اختیار گذاشتن سرویس‌های بهداشتی به مسافران و گردشگران خدمتی شایسته ارائه کنند.
 

برچسب ها: اوقاف ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار