مراکز اقامتی و پذیرایی نسبت به اخذ مجوز و تمدید پروانه اقدام کنند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار گفت: کلیه مراکز اقامتی و پذیرایی نسبت به اخذ مجوز و تمدید پروانه تا ۱۰ روز آینده اقدامات لازم را انجام دهند.

 خیرالنساء امیری در نشست جامعه هتلداران چابهار با بر شمردن توان‌های محیطی سواحل مکران و ویژگی‌های خاص گردشگری منطقه از این سرزمین به تعبیر مقام معظم رهبری گنج پنهان یاد کرد و گفت: ظرفیت‌های این شهرستان به گونه‌ای است که می‌توانیم در تمام فصول سال از نقاط مختلف کشور و کشورهای همسایه به عنوان مقصد سفر تعریف شود.

او بیان کرد: تحقق این امر نیازمند تأسیسات و تسهیلات زیر بنایی، امکانات رفاهی حمل و نقل، خدمات مناسب گردشگری و مراکز اقامتی و پذیرایی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار هتلداری را یکی از پایه های اصلی توسعه گردشگری در این شهرستان عنوان و تاکید کرد: با بهره‌ جویی از خصلت مهمان‌ نوازی ایرانی و تلاش در بکارگیری و آموزش نیروهای جوان و مجرب، سرویس دهی مناسب و خدمات رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران می‌توانیم در جهت توسعه گردشگری و رونق سفرهای داخلی در شهرستان چابهار گام برداریم.

 او تصریح کرد: تلاش ما این است با تبلیغات موثر سواحل مکران را از فصلی بودن سفر خارج  کنیم.

امیری در ادامه تمدید پروانه هتل‌ها را یکی از اولویت اساسی دانست و گفت: تمامی هتل‌ها و مراکز اقامتی و پذیرایی نسبت به این امر باید اقدام کنند.

او اظهارکرد: با توجه اینکه روند تمدید پروانه، ورود به سامانه جانا و تکمیل مدارک زمانبر است اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور حمایت از جامعه هتلداران و بسته حمایتی و ایجاد انگیزه نسبت به اختصاص فرصت و بازه زمانی لازم و صدور مجوز موقت و ارسال نرخ نامه طبق سازمان منطقه آزاد مساعدت لازم را مبذول کنند تا هتل‌ها مجبور به مراجعه به منطقه آزاد جهت صدور پروانه نباشند.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چابهار ادامه داد: کلیه مراکز اقامتی و پذیرایی نسبت به اخذ مجوز و تمدید پروانه تا ۱۰ روز آینده اقدامات لازم را انجام دهند.

 در پایان این نشست مدیران هتل‌های حاضر در جلسه به طرح مسائل و مشکلات حوزه کاری خویش پرداختند.

 
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار