توانمندسازی خانواده‌ها یکی از وظایف اساسی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گفت: امروز پس از تجربه چهل و چند ساله، از مرحله حمایتی عبور کرده‌ایم و به مرحله توانمندسازی خانواده‌های نیازمند رسیده‌ایم که وظیفه سنگینی است.

سیدمهدی عبادی گفت: کمیته امداد پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به فرمان بنیانگذار نظام اسلامث تاسیس شد و یکی از ماموریت‌های اساسی آن، شکوفایی استعدادها، مدد به حیات، مدد به کار و مدد به زندگی شرافتمندانه است.

وی افزود: مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: یکی از رویکردهای کمیته امداد توانمندسازی افراد تحت پوشش است و یکی از نکته‌های مهم این است که افراد تحت پوشش مادام العمر نباید تحت پوشش کمیته امداد باشند؛ این افراد در یک مقطعی باید خودکفا شوند.

وی ادامه داد: ازسال ۹۴ که اساس نامه کمیته امداد به توصیه مقام معظم رهبری رسید یک تکلیف و رسالت اساسی برای کمیته امداد منظور شد، در این سال‌ها در زمینه اشتغال اقدامات خوبی صورت گرفته است و توانمندسازی خانواده‌ها در ماده ۶ اساس نامه به عنوان یکی از وظایف اساسی مطرح شد.

عبادی اذعان کرد: دولت خیلی جدی پایه کار امداد آمد و از گذشته وام‌هایی که برای اشتغال واگذار می‌کردیم یک عدد خیلی کم بوده است سال ۹۷ تقریبا کل اعتبار ما ۴۰ میلیارد تومان بود اما امسال ۲ هزار و صدو پنجاه میلیارد تومان است.  

وی ادامه داد: با توجه به تورم بانک‌ها قوانینی دارند ولی تلاش می‌کنند که به نفع مدد جویان تصحیل کنند ولی بانک‌ها هم یک سقف قراردادی دارند.

عبادی با بیان اینکه نگاه ما به کمیته امداد نه صرف حمایتی بلکه یک مجموعه مولد است، اظهار کرد: کمیته امداد استان این دیدگاه را به خوبی دنبال می‌کند وبر عنصر کارآفرینی و اشتغال‌زایی این نهاد تاکید دارد و یکی از مراجع تثبیت اشتغال در استان است و این رویه با قدرت ادامه خواهد داشت.

جشن خودکفایی ۵ هزار خانواده سیستانی و بلوچستانی تحت حمایت کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان اقدامات کمیته امداد را در موضوع دست گیری از محرومان مثبت و ارزنده خواند و ادامه داد: مجموع اقدامات کمیته امداد منجر به اشتغال‌زایی، خودباوری و خودکفایی مددجویان این نهاد می‌شود و اختصاص تسهیلات به مددجویان اقدام بابرکتی بوده است.

عبادی با اشاره به خودکفا شدن بیش از ۵ هزار خانواده مددجو در سطح سیستان و بلوچستان، بیان کرد: ۵ هزار خانواده مددجو اراده کردند تا دست روی زانوی خود گذاشته، روی پای خود بایستند و خودکفا شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.