نرخ عوارض نوسازی و سایر عوارض شهری سال جدید منصفانه تعیین می‌شود

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: مقرر شد کار گروهی تشکیل شود و خروجی آن در p ارزش منطقه‌ای با یک ضریب معقول تعیین شود.

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در سال گذشته خروجی کار و مبلغی که مردم برای عوارض باید پرداخت می‌کردند رقم سرسام آوری بود که در بعضی مواقع تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده بود.

او افزود: اکنون درخصوص عوارض هر منطقه تعدیل شود در تلاش هستیم و در جلساتی که قرار است p مشخص شود کارشناسان شهرداری حضور داشته باشند تا بتوانند با تفاهم نرخ پی ارزش منطقه‌ای محلات مختلف شهری را استخراج کنند.

نیکونژاد ادامه داد: لذا p ملاک محاسبه نرخ تعرفه عوارض شهرداری است. بر خلاف اینکه p دارایی را در محاسبات گنجاندیم، اما وقتی با این نگاه مواجه شدیم که خروجی آن فشار سنگینی بر مردم وارد می‌کند بنا به تصمیم شورای اسلامی شهر یزد، شهرداری موظف شد که ضریب خود را کاهش دهد و حداکثر تا ۲۵ درصد افزایش یابد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد خاطر نشان کرد: درخصوص تعرفه مالیات اصناف و بازاریان نیز که گلایه‌هایی را داشتند باید هزینه‌های مربوط به واحد‌های تجاری از قبیل اجاره بها، قبوض آب، برق و گاز برای سال آینده تعرفه مالیات به گونه‌ای باشد که متناسب با نوع درآمد و درنظر گرفتن همه‌ی شرایط و مطالبات درنظر گرفته شود.

برچسب ها: عوارض ، مالیات اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار