فعالیت ۱۳ هسته پژوهشی در دانشگاه شهرکرد

شمار هسته‌های پژوهشی دانشگاه شهرکرد با ۳۰ درصد افزایش از ۱۰ به ۱۳ هسته افزایش یافته است.

احمد کیوانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مقالات علمی پژوهشی این مرکز علمی گفت: بیش از یک‌هزار مقاله پژوهشی معتبر از سوی ۳۷۰ هیئت علمی این دانشگاه (سرانه هر هیات علمی ۲.۷ مقاله) در مجله‌های لاتین و فارسی، آی‌اس‌آی (ISI) و آی‌اس‌سی (ISC) به چاپ رسیده است.
وی افزود: از این تعداد ۵۰ درصد معادل بیش از ۵۰۰ مقاله (سرانه هر هیئت علمی ۱.۳) آی‌اس‌آی به چاپ رسیده است.

کیوانی با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی مراکز نوآوری و فناوری دانشگاه شهرکرد یادآور شد: تا پیش از این دانشگاه شهرکرد تنها دارای یک مرکز نوآوری درحال تکمیل بود، اما با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور این مرکز تکمیل و افزون بر آن دو مرکز دیگر نیز فعال شده است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه امسال ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از سه مرکز نوآوری این دانشگاه از محل منابع درونی و بیرونی مصوب شده است، افزود: برای راه‌اندازی مرکز نوآوری شماره دو دانشگاه، مقرر شد ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار از شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه اختصاص یابد که تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز این مرکز جذب و هزینه شده است و مابقی معادل ۹۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال نیز برای احیا و راه‌اندازی برج فناوری دانشگاه هزینه می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد گفت: برای راه‌اندازی مرکز نوآوری شماره سه دانشگاه شهرکرد مربوط به صنایع چوب و مبلمان است که امسال با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای احیای این مرکز و بیش از ۳۰ میلیارد ریال نیز برای تامین تجهیزات آن با حمایت وزارت عتف هزینه شده است.

کیوانی گفت: دانشگاه شهرکرد در بین یک‌هزار و ۷۹۹ دانشگاه جهان در رتبه‌بندی پایگاه تایمز، در جایگاه هزار و یک، در میان ۵۸ دانشگاه کشور در جایگاه ۳۳ و در کشور‌های مسلمان گروه دی هشت (D ۸) شامل کشور‌های اندونزی، ایران، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه در بین ۴۶۳ دانشگاه جایگاه ۱۳۸ را دارد.

وی افزود: این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی ایزو ۲۰۲۲ حوزه‌های موضوعی مهندسی و فناوری، علوم کشاورزی و دامپزشکی در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.

کیوانی ادامه داد: همچنین دانشگاه شهرکرد در بین دانشگاه‌های جامع کشور در رتبه‌بندی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) در بین ۷۴ دانشگاه کشور در ردیف ۲۴ قرار دارد.

وی گفت: در راستای رسالت اجتماعی، بسترسازی برای اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و امید آفرینی و در راستای تحقق شعار سال گرنت فناوری (جوانه) برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دکترا گرفته شده و در همین ارتباط حدود ۱۰میلیارد ریال و به ازای تشکیل هر هسته فناور موفق پنج میلیارد ریال از شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه کمک هزینه گرفته شده است.

کیوانی با اشاره به اجرای طرح دستیار فناوری افزود: در همین ارتباط پارسال از ۱۱۸ نفر مصاحبه انجام شد که ۲۹ نفر برای صنایع و شرکت‌های دانش بنیان جذب شدند و امسال نیزتاکنون ۶۴ نفر مصاحبه و درحال جذب هستند.

وی اظهار کرد: همچنین نخستین نمایشگاه کار حضوری با ۴۰۰ مصاحبه دانشجویی از سوی صنایع بزرگ استان انجام و ۲۴ دانشجو و فارغ‌التحصیل از سوی صنایع استان جذب شدند.

کیوانی گفت: دانشگاه شهرکرد با برگزاری ۱۰۴ دوره مهارت‌افزایی، کاریابی تخصصی و هدایت شغلی برای چهار هزار و ۲۴۰ دانشجو، در بین سه دانشگاه برتر کشور قرار گرفت.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهرکرد ادامه داد: راه‌اندازی پژوهشکده مسئله‌محور، مراکز شتاب‌دهی، برگزاری دوره‌ای نمایشگاه کار، مدرسه، کارآفرینی، دوره‌های مهارتی تخصصی، اردو‌های راهیان پیشرفت از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

وی افزود: شمار هسته‌های پژوهشی دانشگاه شهرکرد با ۳۰ درصد افزایش از ۱۰ به ۱۳ هسته، شرکت‌های دانش بنیان با ۲۰ درصد افزایش به شش شرکت و با افزایش سه درصدی واحد‌ها زمینه اشتغال ۶۲ نفر در۲۴ واحد مرکز رشد دانشگاه شهرکرد فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.