بهبود فضای کسب و کار از اهداف اتاق‌های بازرگانی است

بهبود فضای کسب و کار از اهداف اتاق‌های بازرگانی است و یکی از برنامه‌های کلیدی هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی در دور جدید جذب سرمایه‌گذار است.

شهرام زارع رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از محصولات صادراتی استان، محصولات پتروشیمی است و سالانه حجم بالایی اوره از این استان صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بهبود فضای کسب و کار از اهداف اتاق‌های بازرگانی است، افزود: یکی از برنامه‌های کلیدی هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی در دور جدید جذب سرمایه‌گذار است.

زارع بیان اینکه چهارمحال و بختیاری قطب تولید ماهیان سردآبی است، اضافه کرد: زنجیره ارزش این محصول در استان کامل شده است، همچنین ما بزرگ‌ترین تولیدکننده غذای ماهی نیز در کشور محسوب می‌شویم.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: محصولات فولادی نظیر آهن اسفنجی، ورق خودرو، ورق قلع اندود، شمش آهنی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود که به دنبال تکمیل زنجیره ارزش این محصولات در استان هستیم.

زارع، موکت، نخ پلی‌استر، الیاف، چادر مشکی و لوازم خانگی را از دیگر محصولات تولیدی و صادراتی در چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: این استان همچنین قطب تولید بادام مامایی در کشور است و ظرفیت بالایی برای صادرات دارد.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: گز یکی از محصولات تولیدی با ارزش در چهارمحال و بختیاری است که متاسفانه تا کنون برای صادرات این محصول اقدامی صورت نگرفته است، درحال حاضر واحد پژوهش اتاق بازرگانی استان، موانع پیش روی صادرات این محصول را بررسی می‌کند.

وی با اشاره به وجود چشمه‌های آب معدنی باکیفیت در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: در شهرک تخصصی آب معدنی کوهرنگ هشت هکتار زمین آماده واگذاری برای واحد بسته‌بندی آب معدنی است، همچنین چند واحد راکد و نیمه راکد تولید آب معدنی در استان وجود دارد که با سرمایه‌گذاری جدید می‌توان این ظرفیت‌ها را فعال کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.